Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken TV ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa ny TV och jag vill koppla den till min Imac 20" (intel) med mini DVI utgång. I forumet finns många exempel på när det inte fungerar så bra. Men det måste ju även finnas exempel på när det fungerar klockrent.

Vore tacksam för att få veta vilka TV-apparater ni med goda erfarenheter av detta har valt. Gärna tv-apparater av nyare modell (42-50"). och som fungerar bra Jag vill alltså ansluta datorn till TV:ns HDMI ingång och få pixelmappat utan allt för mycket krångel.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-07 02:05

Jag kör med en Sony KDL46W3000, den har jag kopplat via min Mac Pro (DVI -> HDMI) och där har det inte varit några problem att få ut 1080p pixelmappat 1:1 men jag har för mig att det är just de bärbara macarna som haft problem med detta?

Hej! tänkte att jag ska försöka bidra till något här på forumet.

Vet inte om det är relevant för dig men....

Jag köpte nyligen en LG 32LG3000 kör nu miniDVi >DVI>HDMI från min macbook. För att jag ska få perfekt upplösning och rätt dimension på bilden startar jag macken och stänger locket direkt (kör då med USB mus/tangentbord) då känner den av rätt förhållanden och bilden blir perfekt. Har du inte köpt tv en så köp en likadan som jag. OBS jag jobbar inte för LG är bara väldigt glad att allt funkar som det ska.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-27 12:49

Jag har denna Toshiban Toshiba Regza 42XV505DG - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV kopplad via DVI->HDMI till en PB G4, kör pixelmappat 720p utan problem. Jag är hur nöjd som helst med både datorn och tvn.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-28 08:54
Ursprungligen av Pilen:

Jag har denna Toshiban Toshiba Regza 42XV505DG - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV kopplad via DVI->HDMI till en PB G4, kör pixelmappat 720p utan problem. Jag är hur nöjd som helst med både datorn och tvn.

Hur ser resten av setupen-kedjan ut? Elgato TV av något slag eller?
Tack

1
Bevaka tråden