Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guitar Hero III till mac före jul?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har läst att GH3 ska portas till Mac och jag undrar när detta kommer att ske?
Skulle vara helt perfekt om det kom innan julen:D

Om man kollar på t ex Webhallens hemsida så står det på bilden av GH3 för PC att det är för både PC och Mac, men i systemkraven står det bara att man behöver XP/Vista...
Vill helst inte skaffa PC-versionen, då jag helst undviker att boota om bara för att spela ett spel. (Fusion är visserligen ett alternativ, men då får man ju inte ut 100% av datorns prestanda...

Undrar dessutom om man kan koppla in flera gitarrer ifrån olika plattformar, så om någon har en PC/360/PS3-gitarr att man kan spela multiplayer? Eller om man kan koppla in Mac-gitarren i någon annan plattform? Är det USB/USB-adapter på alla?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-12-08 19:54

På Aspyrs hemsida står det att det kommer "Fall 2007" och där finns även spec för Mac.

http://www.aspyr.com/product/game_specs/85

MAC MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:

Operating System: 10.4.10 (Tiger), 10.5 (Leopard)
CPU Processor: Intel Core 2 Duo
CPU Speed: 2 GHz
Memory: 1 GB RAM
Hard Disk Space: 5.1 GB + 1 GB Swap File
Video Card (ATI): Radeon X1600
Video Card (NVidia): Geforce 7300
Video Memory (VRam): 128 MB
Media Required: DVD-ROM
Macintosh mouse and keyboard
Official Guitar Hero X-Plorer Guitar Controller
MULTIPLAYER REQUIREMENTS:

Internet(TCP/IP) play supported
Internet play requires broadband connection
RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS

CPU Speed: 2.33 GHz
Memory:2 GB RAM
Video Memory (VRam): 256 MB
Supported Video cards:

NVIDIA GeForce 7300, 7600, 8600
NVIDIA Quadro FX 4500
ATI Radeon X1600, X1900, HD 2400, HD 2600

NOTICE: This game contains technology intended to prevent copying that may conflict with some disk and virtual disk drives.

NOTICE: Intel integrated video chipsets are not supported.

Det datum jag läst någonstans var 10 dec och det är på måndag det.
Men om det är sant eller inte har jag ingen aning om.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-12-08 20:05

"NOTICE: Intel integrated video chipsets are not supported."

Inte på Macbook och Mac Mini ?

Spelade GH3 idag hos två olika kompisar, först på ps2 med två gitarrer, och sen ps3 med en gitarr. Fyfan vad kul det är! Även om jag inte är bra på det, än. (Min andra gång jag nånsin spelar, och förra gången spelade jag 2-3 låtar)

Mija: Tycker hösten är slut nu... =/ Får hoppas att det komer asap.
Som tur är stödjer min dator (MBP 2.4/2/250) även de rekommenderade kraven
Annars hade jag varit tvungen att skaffa ps2-versionen, som visserligen är lika bra, men då kan man ju inte ladda ner låtar. Har tyvärr inte skaffat ps3 än...

Mattias Hedman: Jag har också läst det, men även 14e och nu hittar jag ingen av dessa påståenden så jag börjar bli lite orolig att det inte ska hinna fram innan jul..

Mija (igen^^) : Verkar inte som att det fungerar på någon av de modellerna, nej. Enda som kanske skulle funka (nu säger de iof att de inte stödjer några integrerade kort, men OM) är väl den nyaste MB, som har 144 MB delat grafikminne.

MacSupport trodde definitivt det skulle hinna fram före jul, de pratade om den 20e

Tyvärr så var GH3 för mig en stor besvikelse, jag tycker GH2 är betydligt bättre :/ Synd för annars är det en väldig rolig nyhet med Guitar Hero till Mac tycker jag.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-10 17:57

GH3 är ju grymt:D Jag spelar det på mitt PS2 och ser ingen som helst anledning att skaffa det till macen.

Btw, är det någon som klarat Number of the beast eller One på expert:)?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-12-10 18:00
Ursprungligen av heinz_p:

Btw, är det någon som klarat Number of the beast eller One på expert:)?

Många

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-11 21:04
Ursprungligen av Ree_Tab:

Haha, ganska duktig kille:)

Jag tänkte dock mest på om det var någon här på 99 som fixat dom?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-12-10 20:34

Jag har mitt till Wii, kört igenom Easy och Medium, Hard är dock så grymt mycket svårare.

Det skeppas från igår i USA enl Macworld US.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 11:06

Fungerar den versionen som går att köpa hos webhallen? Mac-loggan syns på flera ställen och det står PC&Mac ... tror jag ska gå och köpa på lunchen idag

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81138

Bumpar lite. Funkade den ovan från webhallen till Mac? Ingår gitarr då? Kan man inte köpa en lös gitarr, vill ju gärna ha 2 gitarrer liksom. SJUKT kul att spela 2 o 2!

Skulle inte tro att den funkar till Mac. Dels för att det inte står nånting om Mac i specarna, och även för att det är billigt ;P Sorgligt men sant.
På min GH-kartong står det FOR MAC med stora bokstäver. Inget om PC alls.

Gitarr ingår dock (står ju i beskrivningen...) och den funkar till Mac, PC och Xbox 360. Vet inte om den fungerar med ps3, har inte testat. Men det är en USB-gitarr så kanske.

En lös gitarr kan du köpa här för 299:-

Här är även en lista på butiker som säljer GH3 till Mac, och vilka priser som gäller. Jag köpte mitt från Macoteket (dyrast). Lite surt^^.

Tackar för ett skitbra svar!

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-10-27 17:52

Xbox gitarren till Guitar hero II funkar för mac också om jag inte minns fel, den pluggas in via usb

Tänkte köpa gitarren där från webhallen för 299, blir nog t o m 2 st. En kompis som kommer ner o hälsar på här i Köpenhamn till helgen tar med de, blir kul!

Tänkte köpa till en extra gitarr till guitar hero för mac. Är det bekräftat att http://www.webhallen.com/prod.php?id=73191
fungerar till mac?

Hur är det med övriga xbox 360 gitarrer, funkar de? Någon som testat det elelr någon trådlös gitarr?
Ringer man till webbhallen eller game så verkar de ha nollkoll...
tack på förhand!

Den gitarren funkar finfint, själv har jag 3 st sådana (har nött ut en, så var tvungen att köpa en ny hehe )

1
Bevaka tråden