Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konvertera .sub till .srt?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 16:41

Jag har försökt få igång subs i QT med Perian, men tydligen stödjer Perian bara .srt-filer. Nu är frågan, finns det något smidigt sätt att konvertera en .sub till en .srt? Jag har sökt och letat på versiontracker, men inte hittat något lämpligt. Förslag?

Finns ett riktigt bra perl-script här, funkar hur bra som helst!

sub2srt - convert .sub to .srt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 18:41

Tack, men jag är tyvärr inte bekant med perl..

Senast redigerat 2008-10-26 18:55
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-26 19:00

Behöver du inte vara heller, bara att tanka hem och köra som ett program från terminalen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 20:53

Det borde ju verkligen var fler som haft det här problemet. Är förvånad om det inte finns ett "riktigt program" som kan lösa detta..

Det har tydligen, tills ganska nyligen, funnits ett program som hetat just sub2srt, men det finns tydligen inte längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-26 21:07

Det är inte så lätt som man kan tro. Problemet med sub-filer är att de i själva verket är bilder. En srt-fil är ren text. Så för att göra konverteringen måste man ha en riktigt bra teckenigenkänning. Testade det på "det där andra systemet" en gång, men då var man tvungen att hjälpa när programmet inte kände igen ett tecken...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-10 21:09

Väcker lite liv igen i tråden .. har tankat hem sub2srt som är en "UNIX-körbar fil" ... uhm, någon som har koll på hur jag får det att konvertera mina subs?

Senast redigerat 2008-12-10 21:55
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-11 09:23

Läs på sidan.. sub2srt - convert .sub to .srt
Run sub2srt --help är kommandot för instruktioner..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-11 14:43

Inte ens det säger mig speciellt mkt = jag kan ingenting om Perl-script.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-13 15:29

Men det triggas av terminalkommandon. Det är ingen skillnad på pearl, java, c++ som bara arbetar i terminalen (för användaren naturligtvis).. Så gå igenom den här OS X commands så kanske det klarnar efter ett tag

Ja, det här sög verkligen ass.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 16:39
Ursprungligen av velvetfox:

Ja, det här sög verkligen ass.

Hur menar du, har du ens sökt till exempel på versiontracker om det finns några program?

1
Bevaka tråden