Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt minne använt efter 1 min.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, vet inte om jag lägger denna diskussion i rätt del men iaf.
Tyckte min imac, 2,8 4gb och 350gb ledigt minne på hdd'n, börjat gå segt. Så jag öppnade aktivitetskontrollen, där står det att allt mitt minne är använt (4gb) medan 3,22gb är inaktivt och 10 mb är ledigt.
Får samma info efter att jag startat om och startat igång programen efter 1 minut från uppstart

Jag har igång Firefox, två flikar, itunes, transmission och aktivitetskontrollen.
Jag antog att transmission var boven, så jag stängde av det, hmm ja då ökade det lediga minnet till 40mb men det står att jag använder 4 gb fortfarande.

Så jag jämförde med min mbp 2,2 4gb och 500mb ledigt på hdd'n med samma program öppna.
MBP'n använder 700mb och har 3,2 gb ledigt minne..

Varför har jag så mycket, över 3gb minne, inaktivt och vad betyder det?
Vore tacksam för tips och hjälp.
Wilhelmsson

vad skall du med ledigt minne till då.
Jag köper minne för att det skall användas.
Os x fyller minnet med det den behöver av drivisar,
Modules och gud vet vad. Spår tid hämta från ram istf att
Läsa in från disk.

Är datorn slö ?

Ja datorn är slö.

3,22 gb som inaktivt?

Jag tycker att de värden du beskriver låter helt normala. Om datorn uppfattas som långsam beror det med stor sannolikhet på något annat. Att döma av den korta tiden minne blir inaktivt låter det som om någon process startar automatiskt och sedan löper amok och tar all processorkraft. Välj att visa alla processer i Aktivitetskontroll. Om du inte gör det visas bara dina egna processer. Sortera listan efter processoranvändning och se om något tar väldigt mycket.

Att ha 10 MB ledigt och 3,22 GB inaktivt är inget konstigt alls och är absolut inte fel. Det är rentav en bra sak som gör datorn snabbare.

Tack Marcus, tyckte bara det verkade konstigt. Skönt och höra att det är normalt..

Wilhelmsson

1
Bevaka tråden