Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

åäö blir frågetecken...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför blir det på detta viset? Händer också ibland på vissa sajter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 10:12
Ursprungligen av Zimmerman:

Varför blir det på detta viset? Händer också ibland på vissa sajter.

Jag tror det beror på vilken typ av teckenkodning som används i din webbläsaren. Jag har ställt in min webbläsare (Firefox) att köra universiell kodning.

Visa > Kodning > Bestäm automatiskt > Universal

Bör finnas något liknande ifall du använder Safari.

Det är en vidget på bilden - ej Safari.

Ursprungligen av Reisan:

Jag tror det beror på vilken typ av teckenkodning som används i din webbläsaren. Jag har ställt in min webbläsare (Firefox) att köra universiell kodning.

Visa > Kodning > Bestäm automatiskt > Universal

Bör finnas något liknande ifall du använder Safari.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 11:02
Ursprungligen av Zimmerman:

Det är en vidget på bilden - ej Safari.

Aha, på så vis. Det missa jag. Mm, widget:ar är utanför min kompetens och hoppas någon kan ge dig svar.

jag tror att den som publicerar data inte lyckas få med informationen om vilken tevkenuppsättning som används.

Provat maila synonymer.se och fråga hur de gör och om de har några tips på lösning.
De kanske blir glada över inputen.

Det ska jag göra...men man förvånas ju - minst sagt - över att dom tar fram en vidget till Mac som inte kan visa åäö på Mac Jag har alltså en nästan ny iMac med senaste Leopard och jag har standardinställningar på allt som har med typer att göra - m.a.o. så har jag inte pillat med något utan kör med factory preset så att säga. och ändå fixar deras vidget inte att visa åäö på en Mac och vidgeten är gjord för Mac . Vad ska man säga?

Ursprungligen av Goflorp:

jag tror att den som publicerar data inte lyckas få med informationen om vilken tevkenuppsättning som används.

Provat maila synonymer.se och fråga hur de gör och om de har några tips på lösning.
De kanske blir glada över inputen.

1
Bevaka tråden