Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sharewareprogram jag köpt under 2008

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-24 10:42

Inspirerad av en gammal tråd (http://www.99.se/vrig-programvara/109321-sharewareprogram-k-pt-under-2006-a.html) startar jag en ny tråd för att se vilka program ni har köpt under 2008. Jag citerar Adrian B ur den gamla tråden:

"En av de fantastiska sakerna med macvärlden är dess utbud av högkvalitativa sharewareprogram. Jag har förstått att detta är något som inte riktigt har sin motsvarighet i windowsvärlden, för trots mycket större marknad så är betalningsbenägenheten betydligt mindre än i macvärlden. Därför kan massor av duktiga utvecklare leva eller åtminstone delvis leva på inkomster från sharewareprogram, vilket gör att vi får ännu bättre program.

Gratis är gott och det finns väl ingen som tackar nej till ett välskrivet program som är fritt att ladda ner. Adium och Firefox är två fina exempel på program som jag använder varje dag. Men med de ibland löjligt låga priserna på sharewareprogram finns det ingen anledning att dra sig för att köpa sharewareprogram för mac ifall man gillar programmen. De flesta program kostar mellan 5 och 50 dollar, många ligger på 15-25 dollar ungefär, och det är inte speciellt mycket pengar för ett program som gör stor nytta. Tänk för ett ögonblick på hur mycket pengar ni lagt ut för er fina mac, då framstår kostnaden för programmen som väldigt liten."

En definition av shareware finns här: Shareware - Wikipedia, the free encyclopedia

Min lista är inte så lång men här är den:

Omnifocus: The Omni Group - OmniFocus
Ett riktigt bra program med motsvarighet för iPhone baserat på David Allens Getting Things Done. Syncmöjligheterna mellan Mac och iPhone funkar utmärkt.

DEVONthink Professional Office: DEVONthink
Ett ganska dyrt men mycket bra program för den som vill samla information på ett och samma ställe; pdf-filer, anteckningar, bilder, mail etc. Kan göra PDF-filer sökbara.
Alla som köpt programmet tidigast 1/6 2008 får nästa stora uppdatering (till 2.0) gratis. Den ska komma innan årets slut.

DEVONagent: DEVONagent
Ett program som kan köpas som bundle med ovanstående program. Det är en avancerad form av sökmotor. Jag har inte testat det så mycket ännu men det ser absolut lovande ut. DevonTechnologies ger 25% studentrabatt på alla sina program och bundles.

1Password: Password Manager + Automatic Form Filler for Mac OS X
Bra lösenordshanterare som synkar med Iphone.

Vilka sharewareprogram har ni köpt under 2008?

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-10-24 23:59

Köpte Greenbundle för ett tag sedan , där ingick Pagesender,Parallels, docXConverter 3.1 Premium,Default Folder X,Drive-In, Macaroni, Macintosh Explorer, PasswordWallet, MacScan. Har även köpt ny licens till Coda och uppgraderat rapidweaver.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-10-25 00:30

Jag registrerade Coda!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 02:25

Mailing - för massmail
PhotoPresenter
AudialHub
VisualHub

Har inte köpt något shareware-program men däremot donerat pengar till projekt jag tycker om:
* NeoOffice - ordbehandlare
* Smultron - en fin textredigerare

1
Bevaka tråden