Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Calender: bädda in flera kalendrar i en – hur?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ca: 15 stycken kalendrar som jag har inbäddade i var sin "iframe" på en webbsite som jag sköter. Nu fick jag frågan om det gick att lägga till ytterligare en kalender men som då visar allt i de 15 andra kalendrarna - går det och i så fall hur då ?? Den ska vara till för att diverse idrottsledare lite enklare ska se att man inte dubbelbokar eller kolliderar med diverse arrangemang... dom ska inte behöva kolla på 15 ställen.

  • Medlem
  • 2008-10-25 19:34

Om du har google på svenska så gör du så här(försöker översätta härifrån http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=41207):
1. Gå in på din egna kalender(vilken det nu är, bara den har tillgång till alla 15 kalendrar)
2. Klicka på Inställningar under "Mina kalendrar"
3. Klicka på ditt namn.
4. Klicka på "Anpassa färg, storlek och andra alternativ"
5. Du får då en popup(tror jag, kör Firefox)
5. Till vänster kan du markera alla kalendrar som ska bäddas in i en enda iFrame.

Oj, medlem i tre år och inte gjort ett enda inlägg... ska bli ändring på det nu när jag har beställt min första mac.

Har försök detta men se det funkar inte konstigt nog... koden den generera påminner om den för en enstaka kalender fast nu mycket mera kod... RapidWeaver med iframe laddar inte in kalendern som egentligen innehåller alla mina andra kalendrar.

1
Bevaka tråden