Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple 3:a efter Nokia - räknat i intäkter

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Apple allt större hot mot Nokia" - IT & Telekom - E24.se

Citat:

Apple har klättrat upp till en andraplats efter Nokia bland leverantörerna på mobiltelefonmarknaden, räknat i intäkter. Det skriver Glitnir i en genomgång av mobiltelefonmarknaden.

Ganska bra gjort med bara 1 modell i utbudet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 10:33

Nej, trea står det i artikeln. Samsung är också före.

Var kommer ditt citat ifrån?

Tror att de har skrivit om artikeln. Läste den för en stund sen, och då innehöll den det citerade påståendet. "Uppdaterad 2008-10-23, 09:48".

Ha! Det var skumt. De verkar som sagt ha ändrat artikeln.
Jag klistrade in texten tidigare idag från samma sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 14:12

Lurigt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-23 17:18

Det är inte frågan om intäkter utan omsättning.

Citat:

Apple är nu den tredje största mobiltillverkaren i världen räknat på omsättning. Räknat i hur mycket pengar Apple omsätter för Iphoneförsäljningen så är företagets mobilverksamhet större än svensk-japanska Sony Ericsson.

Metro - Apple strre p mobiler n Sony Ericsson

Annars är det väl självklart att Apple har högre vinst på varje såld enhet. Samma sak med deras datorer.

Ursprungligen av boris91:

Det är inte frågan om intäkter utan omsättning.

Verkligen? Enligt Jobs handlar det om intäkter:

"But even more remarkable is this," he continued, "measured by revenues, Apple's become the world's third largest mobile phone supplier. I know this sounds crazy, but it's true. As measured in revenues, not units, Apple has become the third largest mobile phone supplier."

AppleInsider | Steve Jobs on Apple's cash, NetBooks, Apple TV, and cheap PCs

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-23 18:23

Borde väl ha läst AppleInsider istället för Metro, jag.

Ursprungligen av boris91:

Borde väl ha läst AppleInsider istället för Metro, jag.

Ja, mini-Aftonbladet bör man inte läsa alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 20:13

Hur ska Apple-hatarna kunna snurra detta så det låter dåligt? Att Apple ljuger antar jag ligger närmast. Samtidigt som det är smidigt snurrat med statistiken så är ju siffrorna där tydligt uppradade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 20:21

Btw, lite offtopic men tycker inte det förtjänar en hel tråd. Vad tror i om ryktet att MS köper upp RIM? Jag kan se det hända om Apple fortsätter plocka marknad med iPhone.

Köper RIM och sen migrerar alla till Windows Mobile?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 00:03
Ursprungligen av bjelkeman:

Köper RIM och sen migrerar alla till Windows Mobile?

Köper RIM och smälter samman Windows Mobile och Blackberrys system. Det tror jag kommer ske.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-24 00:31

Fast det kommer knappast att fungera speciellt bra och RIM kommer att försöka dra sig ur när Microsoft låser in all deras teknologi och kod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 08:25
Ursprungligen av boris91:

Fast det kommer knappast att fungera speciellt bra och RIM kommer att försöka dra sig ur när Microsoft låser in all deras teknologi och kod.

Utveckla "fungera speciellt bra".
Jaså, RIM är väl ett företag som vill tjäna pengar som alla andra eller har de speciellt gått ut med open source-tal? Betalar bara MS aktieägarna tillräckligt bra betalt så tror jag inte att de drar sig ur.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-24 13:20
Ursprungligen av acke:

Utveckla "fungera speciellt bra".
Jaså, RIM är väl ett företag som vill tjäna pengar som alla andra eller har de speciellt gått ut med open source-tal? Betalar bara MS aktieägarna tillräckligt bra betalt så tror jag inte att de drar sig ur.

RIM och Microsoft känns som två företag med helt olika företagskultur. Dessutom ställer jag mig frågande till ifall Microsoft skulle behålla alla jobben på RIM eller rationalisera bort det vars motsvarigheter redan finns inom företaget.

Du har antagligen rätt i att pengar är det viktigaste i detta fall men det finns helt klart plats för konflikt på många olika nivåer om en det skulle bli tal om sammanslagning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 18:45
Ursprungligen av boris91:

Dessutom ställer jag mig frågande till ifall Microsoft skulle behålla alla jobben på RIM eller rationalisera bort det vars motsvarigheter redan finns inom företaget.

Det struntar väl MS totalt i. Vill minnas att MS har köpt upp ett 3D-företag bara för att göra absolut inget med det för att sedan sälja det. Tror det hade att göra med ett strategiskt köp och inte att MS verkligen ville ha företaget. De är ute efter marknadsandel och kod. Sköter de köp på ett smart sätt så stannar de flesta kunder kvar.

Ursprungligen av hugolarsson:

"Apple allt större hot mot Nokia" - IT & Telekom - E24.se
Ganska bra gjort med bara 1 modell i utbudet.

Det kan bero på att Nokia har ett bredare prisintervall på sina modeller. Apple har bara en modell, och den kostar ett värdetransportrån i Uppland.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 16:05
Ursprungligen av velvetfox:

Det kan bero på att Nokia har ett bredare prisintervall på sina modeller. Apple har bara en modell, och den kostar ett värdetransportrån i Uppland.

Hur ser era värdetransporter ut?
Femåringar som cyklar runt på en trehjuling med en upphittad 50öring?

1
Bevaka tråden