Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes / Front Row / Fullskärm problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-24 12:42

Hjälp mig!

Jag har precis börjat använda Front Row efter över ett år av skepsis. Men efter ett par gånger har nu iTunes i Front Row börjat strula.

Front Row visar inte iTunes-genererad video i fullskärm utan bara en fryst, förminskad bild enligt bifogad bild.

Front Row och fullskärm fungerar bra med övriga applikatoner; det är relaterat till iTunes + Front Row bara. (Bara iTunes och fullskärm funkar)

Vad kan det bero på?

Tack!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-10-24 16:07

Jag gissar bara här, har själv aldrig haft problem med Front Row..

Men det skulle kunna bero på att Front row inte hittar originalfilen och i stället visar en thumbnail. Har du flyttat filerna nyligen? Hjälper det om du samlar ihop biblioteket i iTunes? (Arkiv -> Bibliotek -> Samla ihop bibliotek)

Är filerna i ett format som iTunes klarar utan plugins?

Annars vet jag inte riktigt. Sitter på tåget just nu så det tar lite lång tid att googla efter tänkbara lösningar. Posta gärna lösningen ifall du får det att funka..

Ursprungligen av planB:

Hjälp mig!

Jag har precis börjat använda Front Row efter över ett år av skepsis. Men efter ett par gånger har nu iTunes i Front Row börjat strula.

Front Row visar inte iTunes-genererad video i fullskärm utan bara en fryst, förminskad bild enligt bifogad bild.

Front Row och fullskärm fungerar bra med övriga applikatoner; det är relaterat till iTunes + Front Row bara. (Bara iTunes och fullskärm funkar)

Vad kan det bero på?

Tack!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-25 12:41

Jag kan inte riktigt reda ut det.

Tillsvidare kopierar jag till Movies-mappen och kör filmerna därifrån. iTunes beter sig lite underligt på min dator vad gäller filmer överhuvudtaget trots att allt är M4V och MOV.

1
Bevaka tråden