Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två iTunesbibliotek på ett konto?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ha två iTunes på min G5? Jag har hundratals liveinspelningar som jag skulle vilja sortera i ett eget iTunes-bibliotek. Går detta att lösa på något smidigt sätt?

Du kan ju ha 2 olika användare på datorn och ett bibliotek per användare.. På samma blir det kanske svårt.

Går det inte att använda sig av en extern hårddisk på någpt sätt?

Problemet är ju att du måste säga till iTunes på nåt sätt när du startar vilket bibliotek man skall använda. Går säkert med massa pill och trix (manuellt flytta filer varje gång typ) men smidigt blir det knappast..

Jag tar tillbaka vad jag sa!

Kolla denna länk
ITunes: Multiple libraries in iTunes 7

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 11:34
Ursprungligen av Johan S:

Jag tar tillbaka vad jag sa!

Kolla denna länk
ITunes: Multiple libraries in iTunes 7

intressant, har jag inte sett, spännande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 11:33

snabbt användarbyte för det "andra" biblioteket

Självklart går det, finns ett antal program som låter dig ha flera iTunes-bibliotek för en användare. Dock verkar de flesta kosta pengar... tex PowerTunes eller ilibs

Du kan ju skicka ett PM om du inte hittar någon gratis app så får jag se om jag kan slänga ihop en egen liten app...

Okej, tack! Ska kolla länken.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-10-23 12:42

jag skulle också vilja ha två biobliotek, eller har ni något annat tips om man vill ha musiken i två format, apple lossless och aac

  • Medlem
  • 2008-10-23 12:50

Du kan ju utan vidare ha musiken i två versioner i samma bibliotek. Sedan kan du ha smarta sökningar som sorterar på filtyp.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-10-23 13:02

jo så har jag nu men de blir så mycket musik på samma då, har snart 10000 låtar

  • Medlem
  • 2008-10-23 15:27

Med en någorlunda modern dator är det inga problem.

1
Bevaka tråden