Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur styr ni ert mediacenter?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så snart det dyker upp en uppdatering av Mac mina, tänkte jag slå till. Avser att koppla den till TV´n. Det jag funderar över är hur man manövrerar mediacentralen? Ett tangentbord på ena knäet och en mus på det andra? Hur gör ni?

Jo jag vet att det finns en fjärrkontroll, men den klarar inte allt.

Jag kör för tillfället en Mac Mini med XBMC som Mediacenter, fungerar bara bra att styra med fjärren.. När jag inte skall köra XBMC så kör jag Remote Desktop från min andra Mac..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 09:23

Jag kör Plex och använder apple-fjärrkontrollen för allt som krävs för applikationen. Flytta över saker till den gör jag från annan dator med hjälp av screen sharing eller iTerm.

-Jimmy

Jag hittade just detta:

Air Mouse

Synpunkter? Underverket iPod touch har jag ju redan.

Samma här, styr Front Row med fjärren, iTunes via Remote på iPhonen och allt annat via Screen Sharing från MacBooken.

Köpte Air Mouse och om jag skall sätta ett betyg i skalan 1 - 10 blir det 11!

Senast redigerat 2008-10-23 18:30

Nu kör inte jag en Mac Mini, utan en iMac kopplad till TV'n. Är ju inte riktigt Mediecenter men iaf, Kör Boxee och använder Apple Remote.

Sen har jag ju även Xbox 360'n jag kan använda med Connect360 som funkar superbt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-31 00:14

Styr Plex på min macmini med ett Logitech DiNovo Mini

Jag slår om strömbrytaren på min Quad 33 (måste stå vid förstärkaren), när den är uppvärmd lägger jag på en platta och lyfter över pick-uppen och sen är det bara att sätta sej ner och njuta.

Skulle volymen vara lite för hög eller vanligtvis för låg kliver jag upp, går fram och justerar lite.

Jag antar att "ni" betyder alla här på forumet...

Jag använder min xbox 360 för bild och video. Musik kör jag med AirTunes och styr från MacBooken eller med Remote för iPhone.

Snart kommer dock G5an in i vardagsrummet och kopplas till TVn bara för skojs skull under tiden jag väntar på att få tag i en Cinema Display till rätt pris

Har mäktiga musen och ett trådlöst tangentborg. Men när jag kör filmer och grejjor kör jag antingen PLEX eller XBMC ihop med apple-remoten, Fungerar kanoners!

Jag kör Plex på en MacBook och när man väl är inne i programmet kan man göra det mesta med minifjärren från Apple, väldigt smidigt. Men när man lägger upp sitt bibliotek är det nödvändigt med både mus och tangentbord, där har jag Logitechs vita trådlösa. Lite klumpigt, men funkar klockrent.
Det är bara en sak som är irriterande; när man startar Plex så kräver den att man aktivt musklickar på vilken användare man är. Känns så fruktansvärt onödigt, jag skulle vilja ha Plex på autostart och slippa logga in. Nån som har en lösning på detta?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-10 11:23
Ursprungligen av Larsal:

Det är bara en sak som är irriterande; när man startar Plex så kräver den att man aktivt musklickar på vilken användare man är. Känns så fruktansvärt onödigt, jag skulle vilja ha Plex på autostart och slippa logga in. Nån som har en lösning på detta?

Automatisk inloggning. Sätts på under System Preferences->Accounts->Login Options. Eller jag kanske missförstod din fråga?

Han menar i Plex, inte i OS X.
Måste du ha flera användare i Plex? Har man bara en så loggar den ju in som denna automatiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-13 15:32

Jag sitter och funderar på om det inte går att hitta en multifjärr som kan ta hand om både min TV, digitalbox, ljudet på min iPodHifi "som går via en airport express", och min PS3, vore så skönt att ha allt i en modul.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-13 19:52

Trådlöst tangentbord och trådlös mus kopplad till Mac Mini. Fungerar ypperligt då jag inte använder den vanliga fjärren och Frontrow.

1
Bevaka tråden