Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

osx installations panik

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har aldrig fått skrivare att funka på min macbook, (min första mac), och ville installera bootcamp så nu var det dags att i samband med hårdiskbyte installera om allt från början.

Dock så klarar den inte att läsa mina installationsskivor, står bara o gör korta läsljud och en mapp med frågetecken blinkar. (osx Disk 1), min pc kan läsa bootcamp delen av skivan

Jag har försökt med installationsskivor till min flickväns macbook, (inköpt i maj), min är inköpt september förra året, (kan inte generationerna i huvudet) och den skivan klarar den att läsa men säger att "Mac OS X ej kan intstalleras på denna dator", får något felmedelande i loggen:

LCA[65] Folder Manager is being asked to create a folder (cach) while running as uid 0
(liknande medelande, uid 0) och sedan
Installation checks failed.

Jag har partionerat som man ska o så, men funkar ändå inte.

Någon som vet något, eller som kan tänka sig att låna ut skivor i göteborg?

.. o till råga på allt så sprack plasten idag, märks att de gått mer än ett år nu ..:'(

Ursprungligen av johan_paz:

Har aldrig fått skrivare att funka på min macbook, (min första mac), och ville installera bootcamp så nu var det dags att i samband med hårdiskbyte installera om allt från början.

Dock så klarar den inte att läsa mina installationsskivor, står bara o gör korta läsljud och en mapp med frågetecken blinkar. (osx Disk 1), min pc kan läsa bootcamp delen av skivan

Jag har försökt med installationsskivor till min flickväns macbook, (inköpt i maj), min är inköpt september förra året, (kan inte generationerna i huvudet) och den skivan klarar den att läsa men säger att "Mac OS X ej kan intstalleras på denna dator", får något felmedelande i loggen:

LCA[65] Folder Manager is being asked to create a folder (cach) while running as uid 0
(liknande medelande, uid 0) och sedan
Installation checks failed.

Jag har partionerat som man ska o så, men funkar ändå inte.

Någon som vet något, eller som kan tänka sig att låna ut skivor i göteborg?

.. o till råga på allt så sprack plasten idag, märks att de gått mer än ett år nu ..:'(

Låter som antingen skivorna eller läsaren är skraltig. Angående plasten - är det vid kanten av topcaset så kan det ändå gå på garanti.

1
Bevaka tråden