Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud när jag kollar på film med quicktime

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 23:33

Hej

Vet inte om det är rätt forum, men jag får inget ljud längre när jag kollar på filmer med quicktime?? jag skulle kolla på en AVI film häromdagen och då ville den att jag skulle installera codecs så jag laddade ner xvid och ac3/a52 codec men nu får jag inget lljud alls längre i quicktime?? det funkar med vlc och divx. Är det nån som har någon idé om vad som kan vara fel? jag har avinstallerat a52 och ac3 men fortfarande inget ljud även på de filmer som funkade innan jag installerade de nya codecsen.

Mvhh
Jonas

Det enda man egentligen behöver är Perian som på ett praktiskt vis samlat alla möjliga och omöjliga codecs i ett enda paket. Inget behov av att jaga runt efter individuella plug-ins. Samt Flip4Mac förstås så att man kan spela upp WMV.

Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components
Windows Media® Components for QuickTime

helt rätt johan. Om man dessutom helgarderar med att ha vlc så klarar man 99,9% av allt gunk där ute.

VideoLAN - Free and Open Source software and video streaming solutions for every OS!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 01:40

tack

Alltså här har vi riktig support!!! jag laddade ner, installerade och testade och det funkade direkt!!!!! tack så otroligt mycket.

Mvh
Jonas

Vassego!

Jag har samma problem trots Perian...

1
Bevaka tråden