Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Playstation 3 funkar inte på nätverket med lösenord

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyss skaffat en Playstation 3 och har enorma problem med att få ut den på Internet. Basstation jag använder är Airport Express. Jag har senaste programvaran på PS3:an (version 2.50).

Ovanstående är förutsättningarna. Jag har testat fram och tillbaka, men får det enbart att fungera om jag ställer om mitt trådlösa nätverk hemma till att inte använda lösenord. Då hittar PS 3:an Internet som en dans. Men om jag ställer in nätverket så det krävs ett lösenord vägrar PS3:an hitta IP-adressen när jag testar uppkopplingen. (Och ja, jag har uppdaterat kontoinformationen så PS3:an vet vilket lösenordet är.) Med vissa inställningsförsök får jag felmeddelandet 8013030F redan innan jag kan testa anslutningen. Men för det mesta lyckas den aldrig hitta IP-adressen när jag testar anslutningen.

Vad göra? Det fungerar ju alltså om jag kör med ett nätverk utan lösenord.

Tackar på förhand!

Har du googlat fel meddelandet? Det står mycket på nätet om ps3 och dess nätverksfelmeddelanden.
Min första tanke var att ps3an kanske inte klarar av den typ av säkerhet du använder med lösenordet t.ex. wpa.. om du förstår vad jag menar.
Som sagt var, testa att googla!!
Wilhelmsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 00:42

Har kört min PS3'a mot en Airport Express (G versionen) och det har fungerat med lösenord och "WPA/WPA2" inställningen i Airport Expressen.

Om du har en nyare Airport Express (N versionen) så kanske det är där det spökar, PS3'n har bara G kort (med B kompabilitet).

Kusligt snabba svar, på ett rätt smalt (nåja) ämne - mitt i natten dessutom!

Japp, jag har googlat felmeddelandet utan någon lycka.

Zeppo; hur många bokstäver har du i det lösenord du anger i "WPA/WPA2" inställningen i Airport Expressen?

Hur ser man om man har den nyare Airport Expressen? Min är iochförsig drygt fyra år gammal, så den hör nog inte till de nyare modellerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 09:28

Det är inte så enkelt att du kör med dolt nätverk? angånde lösenord, så ska det funka så länge du kör över 8 bokstäver

8013030F
Check Router Page, SSID Broadcasting possibly off.

8013030F
Access Point not detected

Jo, jag har ett dolt nätverk. Och det funkade när jag stängde av lösenordskravet på nätverket, så det faktum att det är ett dolt nätverk borde väl inte sätta käppar i hjulet på det här sättet?

  • Oregistrerad
  • 2008-10-23 18:41

nej, det borde det inte.

Men trådlösa nätverk fungerar lika bra som bluetooth - typ inte alls oftast.

Jag tror ufred är inne på rätt spår, har ingen playstation 3 själv men min erfarenhet av exempelvis WII är att du inte kan använda ASCII lösenord, utan dom måste vara HEX. Dvs. oftast (huga) 40 tecken långa eller vad det nu är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 18:44

Lösenordet jag använde bestod av 14 tecken, Stora, små bokstäver, siffror och specialtecken.
Men jag hade Broadcast SSID påslaget.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-03 19:27

lånar tråden lite. jag sitter på en imac G5 med inbygg airport. jag är rent ut sakt kass på allt som har med nätverk och airport att göra. jag har ändå försökt att skapa ett nätverk på min imac och det lyckades jag med. men sen har jag försökt att få mitt Ps3 att ansluta men den hittar inte ens mitt närverk. den hittar 3 andra nätverk men inte mitt.
hur ska jag göra för att den ska hitta mitt nätverk? väldigt tacksam för alla svar och hjälp som jag kan få.

OJ.. hade inte ändrat inne i delning så efter att jag markerat delning med airport så nu funkade det, men jag kan fortfarande inte få igång ett närverk med mitt ps3 när jag har gått igenom hela guiden som är i ps3 och ska testa nätverket så står det att försöket att hämta en ip-adress överskred tidsgränsen.. någon som vet felet? och kan förklara hur jag ska göra..

Senast redigerat 2008-11-03 20:01
1
Bevaka tråden