Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig svart-vit laser?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en laser men hittade ingen gammal tråd som klockrent gav mig några svar på mina frågor.

Vill i princip ha ett vanligt, hederligt köptips. Här är min kravlista:

* Svart-vit
* Givetvis mac-kompatibel
* Liten
* Låg ljudnivå
* Billig, helst max 1.000:-
* (Åtminstone relativt) snabb
* Pålitlig, inte papperstrasselbenägen
* Inte FÖR svindyra tonerkassetter
* Okej utskriftkvalitet, men har inga eg. krav

Nån som har några köptips på en skrivare som passar ovanstående kravlista? Kommer använda den i ett närverk där routern har printserver med usb-ingång och alltså printa över nätverket, delat på två-tre olika datorer.

Mina barn har en Brother HL-2030 som fungerar mycket bra, är billig och 100% Mac kompatibel.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-10-22 17:14
Ursprungligen av n00bkillaz:

* Svart-vit
* Givetvis mac-kompatibel
* Liten
* Låg ljudnivå
* Billig, helst max 1.000:-
* (Åtminstone relativt) snabb
* Pålitlig, inte papperstrasselbenägen
* Inte FÖR svindyra tonerkassetter
* Okej utskriftkvalitet, men har inga eg. krav

Liten och billig är lätt att kombinera men att den sedan ska vara pålitlig och billiga toner det bryter mot inköp/driftkostnads kurvorna som många tillverkare följer strikt. Men Brother kan vara ett bra köp då dom är billiga i inköp och toner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-22 17:19

Jag har en Brother HL2030, den är kanske inte direkt tyst men man kan ju stänga av den om man tröttnar på ljudnivån (den har dock någon energisparfunktion så den slutar låta efter ett tag men det kan dröja ganska länge).

Den är inkopplad i min Airport Extreme och fungerar klockrent. Tonern går på 400-600 kronor, vet inte om det är billigt eller dyrt. Eftersom alla skrivartillverkare är snåla som smålänningar så får man tyvärr inte en full toner med i köpet av skrivaren.

Måste tillägga min favoritsak med skrivaren, pappersbehållaren är intern och det var väl egentligen därför jag köpte den.

Ursprungligen av vajone:

Jag har en Brother HL2030, den är kanske inte direkt tyst men man kan ju stänga av den om man tröttnar på ljudnivån (den har dock någon energisparfunktion så den slutar låta efter ett tag men det kan dröja ganska länge).

Den är inkopplad i min Airport Extreme och fungerar klockrent. Tonern går på 400-600 kronor, vet inte om det är billigt eller dyrt. Eftersom alla skrivartillverkare är snåla som smålänningar så får man tyvärr inte en full toner med i köpet av skrivaren.

Måste tillägga min favoritsak med skrivaren, pappersbehållaren är intern och det var väl egentligen därför jag köpte den.

Tjena. Aha, den verkar intressant. Den har nån funktion så den går ner i vila då, antar jag? Kan ju vara bra så att den inte drar så mycket ström i bypassläge.

Våran är både tyst, liten, bra, snål och allt det andra.

Det enda som jag tycker är dåligt med den är att om man skriver ut större dokument så lägger papprena sej inte på varandra snyggt och prydligt utan har en tendens att trycka ut de som ligger under, ännu värre om det är hålade papper.

Mer specen "billig och liten men bra" tror jag denna är en av de bästa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-22 20:32

Vi har ju likadana SkrotNisse!

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-22 20:39

Har en HP LASERJET P1005, fungerar faktiskt väldigt bra och var även billig. Skriver ut ganska snabbt runt 8 sekunder (stämmer enligt spec). Den är inte världens snyggaste men den är ganska liten och fungerar bra med OSX, Linux och Windows. Tänk dock på att köpa en USB-kabel till den då det inte följde med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-26 12:08

precis, det har den

1
Bevaka tråden