Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Timer till Time Machine?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har installerat Time Machine med en 500 Gb hårddisk och det verkar fungera alldeles utmärkt. För min del räcker det med en säkerhetskopiering per dag, exempelvis mellan 8 - 9 på morgonen. Är det någon som testat att koppla en timer till den externa hårddisken?

Har inte testat "fysisk" timer, men jag kör TimeMachineEditor, som fixar biffen.

Tack "Bob the Builder! Snacka om klockrent!

Senast redigerat 2008-10-18 17:57
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-18 12:59

TimeMachineEditor är vad som borde ingått i timemachine från början.
Jag satte min timemachinebackup till time capsule 3 gånger om dagen. Men nu har jag ett problem med att jag inte kan ändra inställningarna fler gånger :-| Är det någon annan som har stött på samma "feature"? Finns det en plist-fil eller annat man manuellt kan ändra tiderna i?

Nä, någon timer behövs ej. Snarare är det så att det blir problem med elektronik som kopplas till/från ofta. Min energimätare pekar på en energiförbrukning på 10 öre/vecka.

Foxcat, har du provat att ta bort och ladda ner TimeMachineEditor på nytt?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-21 14:38

Avinstallerade TimeMachineEditor med AppZapper och laddade ner möget igen och installerade. Det gjorde susen! Tack för tipset!

AppDelete.app är GRATIS!

1
Bevaka tråden