Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att organisera PDF-filer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-21 14:23

Jag har börjat samla på mig en hel del pdf-filer och undrar om det finns något program typ iPhoto för pdf-filer. Jag har en del program som kan hålla reda på pdf-filer (t ex Devonthink, Macjournal och Acrobat Readers organizer). Men jag misstänker att det finns andra och lite snyggare program för uppgiften.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-21 15:35

Jag kan verkligen rekomendera mekentosj.com | Introducing Papers... Your personal library of science.
Som iTunes för artiklar.

mvh
/genell

Ett annat program som kan vara värt att testa är Yep.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-10-21 16:35

Jag skrev "organisera pdf" i sökfältet och fick en massa bra träffar.

Man kan organisera i iTunes.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-21 17:11

Papers är ett artikelhanteringsprogram som hjälper dig att organisera vetenskapliga artiklar. Du samlar alla dina artiklar i en av programmet databas, typ som bilderna i iPhoto, och använder Papers sökfunktioner för att ge dem rätt metadata så du får korrekta referenser. Du kan även använda papers för att söka i databaser som pubmed, science direct osv. Papers är underbart för den som gillar att samla på sig artiklar.

Yep är ett bibliotek för PDF-filer som genom spotlight letar reda på alla dina PDF-filer och hjälper dig att organisera dessa med metadata. Det är som en snygg smartsökning som har en hel del extrafunktioner. Samma gäng har även utvecklat en "ny finder" för alla filer på datorn. Jag tror att det kanske är ett program som YEP som du söker.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-10-21 17:23

Tack för tipsen. Jag håller på att utvärdera DevonThink Pro för mina studier och är nöjd med detta. Papers verkar bra men konkurrerar med Devonthink. För ett specifikt projekt är det väldigt smidigt att samla PDF:er, länkar, anteckningar, bilder etc på ett ställe. Min tanke är mer att sortera pdf-filer manualer, facklitteratur, skönlitteratur etc på ett bra sätt. Yep verkar intressant. Ska ändå kolla mer på Papers. Ser förbaskat snyggt ut är väl första omdömmet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-31 11:32

*Bumpar* denna gamla tråd då jag har börjat skanna in mina dokument (bankpapper, deklaration, kvitton, fakturor, mm), jag gör detta för att slippa ha massor av pärmar och att det blir smidigare att hitta fram dokumentet.
Men för att hitta fram det ännu lättare så tänkte jag kolla om någon av er har tips på bra program för att hantera/organisera mina PDF filer

Jag har Lightroom för att sortera bilder , finns det något liknande för PDF?

Jag har inte uppgraderar mig till Lion ännu men har tänkt göra det inom en snar framtid

F

Evernote kanske kan vara något?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-31 19:42

Jag testar denna, man kan knappa in mycket uppgifter, och spara inskannade dokument som kvitton mm.

MyInventory on the Mac App Store

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-31 22:24

Tack för tipsen
Skall kolla upp dessa under helgen.

1
Bevaka tråden