Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Döda pixlar, MBP.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 19:36

Hejsan, har blivigt med döda pixlar, 2st, på min ett halvår gammla MBP.

Apple täcker nog inte upp för dom då dom finns i nedre kanten på skärmen, 1cm från nedre kant. Men har hört att de kan gå att åtgärda med någon slags mjukvara att installera. Någon som hört nått liknande? Den ska tydligen i vissa fall kunna "låsa upp" pixlarna. Hojta till om nån vet nått.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-20 19:46

Här finns lite grejer att testa
tech-logg: Unstick Those Stuck Pixels

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 21:15

Tack bolle. Efter lite eftertanke .. Mina pixlar kanske inte är döda ändå. Dom lyser starkare än vanliga pixlar och man ser fortfarande vad bilden visar genom dom, bara lite ljusare. Mystiskt..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-21 17:56

Är det i kanterna? Min MBP har fått massor av vita prickar i kanterna som jag är rädd består av damm som kommit innanför skärmen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 20:27

Japp, i nedre kant, 2 små lysande punkter. Damm bakom skärmen ... låter ju inte heller så kul.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-21 20:38

Om det är enklare att se punkterna på vitt så är det exakt samma problem som jag har, har kanske 20-30 stycken på varje sida om skärmen... :/ Det måste väl gå att byta ut skärmen gratis hos applestore trots att garantin gått ut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 10:33

Det låter ju helt förfärligt. Min garanti har inte gått ut men sist jag snackade med supporten så ville dom knappt hjälpa en för att man bara har ett halvår telefonsupport, även detta är rätt dåligt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-22 12:40
Ursprungligen av HEK:

Det låter ju helt förfärligt. Min garanti har inte gått ut men sist jag snackade med supporten så ville dom knappt hjälpa en för att man bara har ett halvår telefonsupport, även detta är rätt dåligt.

Garantiärenden kan du alltid snacka om så länge du har garanti. Telefonsupporten på 90 dagar är ju för frågor som "hur kopplar jag in min skärm?", "hur surfar jag på internet?".

Jag tror att jag har läst att de svarta pixlarna är döda men de i färg mer har fastnat.
Här kan du kolla=http://www.jscreenfix.com/basic.php. Jag har inte prövat det själv.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-11-06 20:59

Mina prickar är större än enskilda pixlar, det ser verkligen ut som att något hamnat bakom skärmen...

Nytt försök att få med länken...JScreenFix - Fix stuck pixels and screen burn-in

Välkommen hit Felox ! Hoppas du ska trivas här och att någon kan svara på din fråga.

1
Bevaka tråden