Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word 2008 har hängt sig mitt i sambons uppsats!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förvisso misstänker min sambo att hon sparat nyligen, men när hon skulle klistra in ett litet urklipp, en bokreferens, kom badbollen fram och fläktarna gick igång på full fart.
Jag stängde ner alla övriga program och såg att Word inte svarar. Vill inte tvångsavsluta om man inte måste! Att stänga igen datorn så den går i vila hjälper inte.

Se bilder...

Har ni några tips?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-10-19 19:56

Om hon inte petat på inställningarna så automatsparar Word själv var 10:e minut, i värsta fall har hon då förlorat 10 minuters jobb.

Tack! Det var gött att höra!

Går det inte att kolla filen i Finder och se senaste ändringsdatum på filen, det borde väl stå då när den vart sparad senast.

/Adam

Min bror råkade ut för en liknande grej med office + mac. Det låste sig totalt och han var helt förtvivlad (är man inte särskilt datorintresserad kanske man inte tänker på att det kan skita sig, och att man ska spara var femte sekund ).
Jag försökte också med att stänga alla program osv, men efter ett tag var det bara att hålla tummarna. Och det visade sig att office hade autosparat så det löste sig.
Hoppas detsamma gäller hos er!
Håller tummarna för att det löser sig på något sätt

Spelar väl ingen roll om det är sparat eller ej? När det väl hängt sig så finns det ju inte direkt nåt sätt att få det att ohänga sig förutom att döda programet o starta det igen. Så, men får hoppas på det bästa helt enkelt

Ursprungligen av Johan S:

Spelar väl ingen roll om det är sparat eller ej? När det väl hängt sig så finns det ju inte direkt nåt sätt att få det att ohänga sig förutom att döda programet o starta det igen. Så, men får hoppas på det bästa helt enkelt

Word! ( )

Ursprungligen av Johan S:

Spelar väl ingen roll om det är sparat eller ej? När det väl hängt sig så [b]finns det ju inte direkt nåt sätt att få det att ohänga sig[/b förutom att döda programet o starta det igen. Så, men får hoppas på det bästa helt enkelt

Vilket var vad jag hoppades på, men det visade sig att autospara hade fått med allt utom något litet jox som var snabbt åtgärdat.

Är det _väldigt_ viktgt kan man ju låta badbollen snurra kanske 10 min innan man tvångsavslutar. En del processer kan behöva lite tid på sig...

1
Bevaka tråden