Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort dessa filer från min FTP?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-19 11:03

jag vill ta bort några mappar på min FTP men de går inte att ta bort dom :S

de är så här att jag har bytt webhotell från ett till ett annat och de nya webhotellet använder sig tydligen av en annan server än den tidiga

och den nya klarar tydlygen inte av åäö... och i dom här tre mapparna som jag vill ta bort så ligger det .JPG bilder, typ två i varje mapp som heter namnlöst.jpg och när man försöker ta bort dom här så kommer det upp en ruta som säger

"550 Could not delete namnlöst-1.jpg: No such file or directory : /SCF Barkarby 2006/namnlöst-1.jpg
550 Could not delete Namnlöst-1.jpg: No such file or directory : /SCF Barkarby 2006/Namnlöst-1.jpg
550 Can't remove directory: Directory not empty : /SCF Barkarby 2006"

de är bara alla bilder som har åäö i sig som inte går att ta bort...:S

hur får jag bort dom?

Har testat med flera olika FTP program
Mvh
Patrik

Hade ett liknade problem, man var tvungen att antingen använda terminalen (för att döpa om fungerade inte) eller så var man tvungen att kontakta supporten och be dem radera filerna/mapparna.

Förresten, du skall absolut inte ha åäö och andra krumelurer i filnamn/mappnamn som skall lämnas/hämta via FTP. Vi har är på 99.se kanske 50 trådar om det. ÅÄÖ och FTP går inte ihop.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-19 13:06
Ursprungligen av Taz_1999:

Hade ett liknade problem, man var tvungen att antingen använda terminalen (för att döpa om fungerade inte) eller så var man tvungen att kontakta supporten och be dem radera filerna/mapparna.

Förresten, du skall absolut inte ha åäö och andra krumelurer i filnamn/mappnamn som skall lämnas/hämta via FTP. Vi har är på 99.se kanske 50 trådar om det. ÅÄÖ och FTP går inte ihop.

tack för svaret! jo jag har förstått de nu
ska prova kontakta support och kolla med dom!

mvh

1
Bevaka tråden