Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium i bakgrunden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-18 19:55

Hej,

Jag har ställt in så att jag kör Adium (Contact list) i bakgrunden. Vackert och fint och det är väldigt skönt.

Men! Jag skulle gärna vilja att Adium (dvs. Contact list) stannar kvar när jag använder mig av Exposé (Desktop). Hade varit grymt smidigt att ta fram skrivbordet med Exposé och få ha kvar sin Contact list på skrivbordet.

Jag är ganska säker på att jag haft det så här en gång tidigare. Men jag lyckas inte få tillbaka detta, har ingen aning vad som är annorlunda nu mot förr.

Inställning i Adium? Var?

Finns det något program annars som låser apps fast på skrivbordet? Har googlat utan resultat.

  • Medlem
  • Nättraby, Karlskrona
  • 2008-10-18 22:59

Kolla in:

Syst inställningar - Spaces

Klicka på + och lägg till Adium. Välj så att programmet syns i alla fönster.

Det borde göra susen.

//henrik

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-19 14:51

Hej, men nej.
Det är Exposé jag vill att det ska stanna kvar, inte i Spaces. Spaces använder jag inte ens.
Annars finns det en inställning direkt i Adium för att låta Adium ligga kvar i alla fönster i Spaces.

Så det tipset funkade icke, men tack ändå!

Har eftersökt samma funktion i flera år nu. Vore grymt om det fanns en lösning.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-21 16:46

Om jag förklarade dåligt tidigare så är det precis som Coversutra fungerar. Den lilla albumet som alltid ligger placerat i bakgrunden, men stannar kvar vid Exposé.

1
Bevaka tråden