Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbt beslut

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu gäller det!

Ska man köpa en ny MBP av enklaste modell med studentrabatt för 16 645kr eller ska man snabbt slå till på en gammal MBP 2,5GHz (modellen som låg runt 21 000kr) för samma pengar?
Vad är skillnaden mellan dem förutom att processorn och grafikkortet är snäppet snabbare på den gamla än den nya? Prestanda mässigt räcker utseendet ser jag skillnad på (den nya styrplattan ser fin ut).

Personligen gillar jag inte dagens MB tangentbord, gillar mer det jag har på min PB (som liknar gamla MBP). Minne och Hårddisk är lika och är dessutom lätt att byta.
Några snabba svar skulle sitta fint, får ev bli ett beslut redan imorgon då utbudet är begränsat när det gäller de sista MBP i gammalt utförande.

Oj, du lägger upp en tråd 14 minuter in på torsdag och vill ha råd !
Inte så många som är uppe och kan ge vettiga råd. När du skriver att du ska ta ett beslut "i morgon" så menar du väl fredag eftersom du skrev tråden idag torsdag ? Vi får hoppas att folk hinner skriva i morgon då.
Är ingen tekniker så kan inte ge dig några bra svar på jämförelser mellan datorerna. Mitt subjektiva råd är att köpa den gamla för att den är snyggare !

Mycket prat om utseendet i andra trådar och jag är lite splittrad. Nytt är alltid kul, gillar förändringar men jag håller nog med dig om att den gamla ser bättre ut.
Vi får väl se vad folk kommer med för åsikter och hur snart jag måste slå till.

Är det bara grafikkortet och hårdisken som skiljer dem åt prestandamässigt så är den gamla roligare. Vilken beslutångest!

Jag trodde att mitt val stod mellan nya MBP av enklaste sort och MB av den dyrare modellen. Jag ville helt enkelt helst ha 15", men inte gärna betala över 15000.

Svaret blev något oväntat en MBP av förra modellen, 2,5GHz, som sas vara ett "demoex" från inwarehouse, för 13200 inkl moms. Fick den igår, och den spontana känslan är att lådan visserligen varit öppnad men att den inte känns använd alls.

Nu är ju just den tagen av mig, men det finns förmodligen flera liknande hos diverse återförsäljare.

Jag slog till på en 15", förra modellen, 2,5GHz, ny... Känns som ett bra köp! Spec med tanke på att tangentbordet på de nya inte lockar mig så mycket.
Det är rätt stor skillnad den här och min tidigare, PowerBook G4 12" 1GHz
Flytten av alla program och liceser gick smärtfritt via Firewire..

Hur är batteriprestandan på den du köpte? Kan du se hur många cykler den är på?

Hur ser man sånt?

Tryck på  högst upp till vänster ➽ tryck på Om den här datorn ➽ Mer info... ➽ Ström under Maskinvara ➽ Cykelantal står ungefär i mitten.

Det står
cykelantal: 0
skick: bra

Cyklerna visar hur många laddningscykler du har. Eftersom datorn är helt ny har du inte uppnått en hel laddningscykel än, alltså är cyklerna i ditt fall irrelevanta.

1
Bevaka tråden