Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, efter lanseringen av den nya macbook pro'n är det väl på plats med en tråd för oss som beställt den nya macbook pro'n.
Själv beställde jag så fort jag inte fick timeout på apple store online. Det blev en 15¨ av den bättre varianten med 7200 rpm 320gb-disk. Beräknad leveransdag är än så länge 3-4 november för min del.

Moderators/Admins: Lägg gärna till bokstaven som saknas (T) i trådens namn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 06:32

Har också lagt en order

MBP 2.8Ghz, 320GB (7200rpm), Apple Mini DisplayPort to DVI Adapter, Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 09:18

Beställt en MBP 15.4" med 2.4ghz, 2gb ram, 250gb hårddisk med Mecenat-rabatt. Beställde även skrivaren med (99kr efter rabatt) och en iPod Nano 8gb i Silver (tänkte att det passade väl till datorn, 275kr efter rabatt) Beräknad leverens 3-4 nov. Beställde via telefon på AppleStore.

Har ärligt talat aldrig köpt någon så dyr teknikpryl. Nu måste det ju bli ett sjuhelvettes forskningsprojekt under vårterminen. Blir man inte publicerad när man har en MBP, då blir man nog det aldrig!

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-15 09:52

Hade bara råd med billigaste, så det blev en sån.
DVI-adapter och remote också, heh.

Någon som har koll var jag hittar DDR3 Sodimms på 2GB till billigast pris?

Ursprungligen av zAjben:

... forskningsprojekt under vårterminen. Blir man inte publicerad när man har en MBP, då blir man nog det aldrig!

OT: Det är lugnt. Min Alu-book (PB G4, gen 1) har, förutom mycket värme (bokstavl), givit mig många sköna brev om både refusering och accept.
Med en MBP... resultatgaranti! Grattis i förskott!
/SJ (PhD numera)

KINGSTON 2GB DDR3-1066 MODULE KTT1066D3/2G DDR3 minnen verkar rätt mycket dyrare än DDR2. Mer än dubbelt så dyrt!

Lade en order på en MBP 2,53GHz, 4GB, 320GB 7200RPM med mDP -> DVI och mDP -> VGA.
Enligt vår kontakt på Apple var jag först i Sverige bland fakturakunderna. Andra beställningen kom in 10 min efter min beställning Beräknat levdatum är 3-4 Nov... Lång väntan!

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-15 10:41

bara företag som får betala på faktura eller?
sjukt lång väntan nu känns det som.

Ursprungligen av qom:

bara företag som får betala på faktura eller?

Tror det... Rätta mig om jag har fel någon!

MBP 2.8Ghz, 320GB (7200rpm), 24" LCD förhbokad
Bokades före Eventet var, så den lär ju inte bli sist

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 13:34
Ursprungligen av motif:

MBP 2.8Ghz, 320GB (7200rpm), 24" LCD förhbokad
Bokades före Eventet var, så den lär ju inte bli sist

Jasådu motif.. Hur många har du egentligen nu? Räckte det inte att ha värstingen av iMac 24" ?

Grattis oavsett..

Ursprungligen av dayweed:

Jasådu motif.. Hur många har du egentligen nu? Räckte det inte att ha värstingen av iMac 24" ?

Grattis oavsett..

iMacen är till salu älskar innehållet men inte underdelen som stör mig.. att få en ny Cinema skärm är drömmen och den drömmen skall gå i hamn även om jag får gå ner i hastighet hehe

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 19:36
Ursprungligen av motif:

iMacen är till salu älskar innehållet men inte underdelen som stör mig.. att få en ny Cinema skärm är drömmen och den drömmen skall gå i hamn även om jag får gå ner i hastighet hehe

Jo jag såg det.. Men som sagt, jag undrade bara vad du inte var nöjd med.. För dig verkar det vara att ha det nyaste, oavsett.. 17" MBP; 24" iMac och nu 15" MBP.. Hehe..

Aldrig blir man nöjd

Ursprungligen av dayweed:

Jo jag såg det.. Men som sagt, jag undrade bara vad du inte var nöjd med.. För dig verkar det vara att ha det nyaste, oavsett.. 17" MBP; 24" iMac och nu 15" MBP.. Hehe..

Aldrig blir man nöjd

Där har du fel!

Vad jag inte är nöjd med är endast utseende av iMac som är en fyrkantig låda man ser inte ens att det är en Wide skärm utan ser mer ut som en 4:3 fruktansvärt fult nu när den nya skärmen kommit finns det inget att tveka över!
Hade en iMac sett ut som nya Cinema ja då hade det varit Världens bästa dator i mina ögon.

Under tre års tid har jag väntat på en ny Cinema skärm har inte varit intressant att köpa de skärmar som Apple haft tidigare då man sålde den för några år sedan!

iMac är ful . slut jag sålde min MBA för jag visste att en nyare modell var på G jag fick bra betalt och gjorde enligt mig en bra affär!

Macbook Pro med 24" Cinema kommer bli min stationära + bärbara, skärmen lär jag ha de 5 kommande åren med all säkerhet

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 20:48
Ursprungligen av motif:

Där har du fel!

Vad jag inte är nöjd med är endast utseende av iMac som är en fyrkantig låda man ser inte ens att det är en Wide skärm utan ser mer ut som en 4:3 fruktansvärt fult nu när den nya skärmen kommit finns det inget att tveka över!
Hade en iMac sett ut som nya Cinema ja då hade det varit Världens bästa dator i mina ögon.

Under tre års tid har jag väntat på en ny Cinema skärm har inte varit intressant att köpa de skärmar som Apple haft tidigare då man sålde den för några år sedan!

iMac är ful . slut jag sålde min MBA för jag visste att en nyare modell var på G jag fick bra betalt och gjorde enligt mig en bra affär!

Macbook Pro med 24" Cinema kommer bli min stationära + bärbara, skärmen lär jag ha de 5 kommande åren med all säkerhet

Ok då hänger jag med på vad du menar

Well alla tycker ju inte samma men, iMacen är inte ful i mina ögon.. Den där hakan alla tjatar om.. Det bryr jag mig inte om, för jag ser den inte så att säga. Det är inget bekymmer för mig, så länge datorn gör det den ska.. Men visst, hur datorn ser ut är en stor del när man köper en dator..

Vad bra, hoppas du kommer bli nöjd med din MacBook Pro och den nya 24" aren sen.. Du får gärna säga vad du tycker om både datorn och skärmen sen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 23:49

Litesnusk sålänge!;)

YouTube - New Apple Unboxing

Blir nog att hämta mitten modellen av Macbook Pro imorgon i en butik i stan, bara hoppas att den hinner komma som dom trodde annars på måndag! Det känns verkligen som Julafton är imorgon!

Ursprungligen av maalkan:

Blir nog att hämta mitten modellen av Macbook Pro imorgon i en butik i stan, bara hoppas att den hinner komma som dom trodde annars på måndag! Det känns verkligen som Julafton är imorgon!

Vilken butik var det? Var förbi typ alla Apple Premium Resellers i centrala sthlm idag och man får ju olika svar av alla. Vissa hade dock fått in demo-ex och vissa hade faktiskt fått in som de börjat sälja redan...är ute efter en MBP, men hade kunnat gå hem med en vanlig MB idag

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-10-16 15:47

Finns det butiker i Sverige som fått in än? Imorgon känns väldigt tidigt ändå..

Idag finns den tydligen på Janssondata i Helsingborg iaf. Bara demoexemplar dock.. Men om man vill klämma lite
Fick mail om det i varje fall.

Ursprungligen av Andreas Th:

Idag finns den tydligen på Janssondata i Helsingborg iaf. Bara demoexemplar dock.. Men om man vill klämma lite
Fick mail om det i varje fall.

Jag måste in
iPhone har börjat säljas där nu också och därmed släpper man ensamrätten på Apples originaltillbehör från Telia, så nu kan man köpa Apples iPhone 3G-dock med mera på bland annat Janssondata. Galant! Tidigare kunde man bara köpa Apples iPhonespecifika tillbehör hos Telia (som inte pallade bry sig) och på Apple Store.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-16 18:12

Har beställt den kraftigare varianten av Macbook Pro med SSD som tillval. Hoppas jag hinner få den innan månaden är slut. Någon som har koll på vad det är för märke och modell på disken?

Beställt 2.8 Ghz, 320 GB (7200rpm), Apple Remote, Apple Care. passade på att plocka en blå iPod 8GB för 275 kr (som ska säljas sen) och Canon skrivaren för 99 kr (behövde verkligen en skrivare)

Den här datorn ska göra mig sällskap i många år framöver hoppas den är lydig.

Förväntad leverans: 4-5 nov. Kommer ihåg att när jag beställde min MacBook när de var sprillans nya så kom den flera dagar innan den beräknade leveransen vill jag minnas, hoppas på samma scenario nu det är iofs ca två och ett halvt år sedan nu. Men de kanske har blivit ännu bättre med leveransen Jag är dock lite oroad över att budfirman inte kommer in i min trappuppgång. Bor i studentlägenhet och hoppas det löses smidigt så man inte behöver vänta extra länge. Någon som vet vilken budfirma som har hand om överlämnandet till kund av Apple Stores produkter här i Sverige (Malmö, hehe)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 01:23

körde den enklare modellen med 4gb ram. beräknad leverans 5-6:e nov.... nervig väntan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 02:49

VI fick in Demo ex idag på båda datorerna och vi krängde allt vi fick... Fick rätt många macbooks och några macbook pro blandad kompott.. Det var många nöjda kunder idag måste jag säga

Blev att beställa på internet istället med studenrabatt + ipod nano + skrivare!
Det blev en Macbook Pro
250GB Serial ATA @ 7200
Accessory kit
Bakgrundsbelyst tangentbord (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
Totalt: 18300 kr med student rabatt gick datorn på
Även iPod nano 8GB - Black och Canon MP600R.

Beräknad avsändning: 8 arbetsdagar
Beräknad leverans: 06 Nov, 2008 - 07 Nov, 2008

Trist och vänta Men kan glädja mig med att den är här 1a november. Pratade med kundtjänst som sa att dom tar alltid ut stora marginaler på leverans tid så inte kunderna blir besvikna, hon sa att jag bör ha den 1a november

  • Medlem
  • 2008-10-17 17:13

Visst är den nya MacBooken en designmässig fullträff!

Ursprungligen av McNuz:

Visst är den nya MacBooken en designmässig fullträff!

Jag tycker den gamla är mycket snyggare

edit:
observera att jag såklart var ironisk och menade att den nya kanske inte är så lik en PC ändå.. Att man kan jämföra hit och dit.
Jag föredrar den nya designen faktiskt

Senast redigerat 2008-10-25 21:49
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-25 20:41
Ursprungligen av Andreas Th:

Jag tycker den gamla är mycket snyggare

Absolut!! Jag köpte min i juli och är oerhört glad att jag gjorde så. Nu har min mardröm besannats, svart tangentbord och blank skärm. =(((

Hur kunde du, Steve?!:'(

Ursprungligen av McNuz:

Visst är den nya MacBooken en designmässig fullträff!

haha ja båda är bärbara datorer, det var väl enda likheten

Bevaka tråden