Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windowsprogram i OS X?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 17:34

Hejsan!

Har förr mig att jag hade en polare som kunde köra windows-progr, exe-filer och liknande i OS med hjälp av något progr som kunde läsa dessa filer.

Någon som vet vad jag pratar om och vad det isf är för program?

(Jag menar alltså inte att köra parallells, utan du kör pc-program inne i OS)

Tack / Ekan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 18:04

Allright!

Tack för snabbt svar! Men hur installerar jag det nu? Har fått hem dmg-filen du länkade till.

Tack /Ekan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 18:15

Installerade genom att dra över ikonen wine.bundle till applications. Men när jag dubbelklickar på den så står det

Det finns inget förvalt program för att öppna dokumentet "Wine.bundle".

När jag trycker på exe.-filer så står det det att dom saknar stöd från datorn, alltså precis som innan.

Vad gör jag fel?

Väldigt tacksam för svar

Prova detta och följ instruktionerna.
Darwine builds for OS X

Wine är gjort för att köras i Darwin, som är Unix-kärnan i Mac OS X och även ett eget operativsystem. Det går inte att köra direkt som ett vanligt Mac OS X program. Det måste installeras under Darwin och det finns olika lösningar för detta, som exempelvis MacPorts som är ett generellt installationsprogram för Darwin.

Men, det som Darwine gör (Darwine, inte Darwin) är att det kombinerar ett installationsprogram och Wine i ett och samma paket - vilket är det absolut enklaste därför att Darwin är rätt krångligt (det är ju Unix!).

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-10-17 10:17

Vad jag kan se så är det ett virtualiseringsprogram, typ Parallels, Fusion och VirtualBox.

1
Bevaka tråden