Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spruta eller inte spruta, det är frågan.

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ligger hemma i förkylning, SHIT !:(

Och funderar nu på om jag ska ta en influensaspruta eftersom influensan ska vara av den elakare sorten i år. Jag har aldrig tagit någon spruta men har hört att man kan bli lite förkyld av den som en biverkning men att den skyddar mot influensan förstås.
Har aldrig haft influensa men har ju sett hur däckade folk blir. Sprutan lär väl kosta ca 150 kr tror jag.

Så, hur tänker du göra ?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-16 14:04

OT: När jag såg rubriken så undrade jag verkligen vad detta handlade om :D:D Sen när jag såg att den var postad av en tjej så vart jag ännu mer fundersam

Ursprungligen av nllub:

OT: När jag såg rubriken så undrade jag verkligen vad detta handlade om :D:D Sen när jag såg att den var postad av en tjej så vart jag ännu mer fundersam

Hhm ? Trodde du jag menade att spruta vatten ? Eller trodde du jag menade att ta en spruta med starkare innehåll?Det ligger verkligen otroligt långt ifrån vad jag tror på.
Har aldrig tagit någon drog, aldrig rökt (utom de 2-3 obligatoriska ciggen, det smakade SKIT !) och dricker mycket sällan vin/sprit (blir som mest 2 glas vin/månad).
Ja, så tråkiga är vi tanter. Provat brännvin en gång i mitt liv, kommer ihåg det fortfarande. Det var som att frivilligt banka en hammare i huvudet, fy attan !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-16 21:19
Ursprungligen av KaRo:

Hhm ? Trodde du jag menade att spruta vatten ? Eller trodde du jag menade att ta en spruta med starkare innehåll?

Jag tror han tänkte på ett tredje alternativ...

Ursprungligen av acke:

Jag tror han tänkte på ett tredje alternativ...

Spruta senap ?

*ler och blinkar oskuldsfullt*

Åhh, så nllub trodde jag menade att kräkas så det sprutar⊰⊰⊰ ?
Något annat alternativ känner jag inte till.

*ler och påminner mig själv om att män är från Mars, de stackarna*

Venus

Ursprungligen av KaRo:

Åhh, så nllub trodde jag menade att kräkas så det sprutar⊰⊰⊰ ?
Något annat alternativ känner jag inte till.

*ler och påminner mig själv om att män är från Mars, de stackarna*

Venus

Haha, du är för rolig!

Till ämnet, njae. Jag tror inte att jag kommer ta någon spruta för influensa. Jag brukar inte må så dåligt av det (har haft det två gånger de senaste fem åren) så skulle jag drabbas är det inte hela världen. Man kan alltid spela tv-spel eller se på film/sport eller surfa, så lite ledig tid är inte fel, haha!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-16 14:30

ingen ide när man har barn på dagis - man blir sjuk i alla fall

Jag är lyckligt lottad. Jag har inte haft influensa på jag vet inte hur länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-16 18:24

Sprutan är väl för barn(?) och äldre egentligen, alltså de som verkligen kan fara illa av en influensa. Vi andra ska väl klara oss. Men vad vet jag, har aldrig fått influensan...

Skippar. Har jag sån otur att jag halkar dit så får åtminstone immunförsvaret något kul att bita i...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-16 21:00

Sen även om du tar en influensa spruta så kan man ändå få nåt roligare som vinterkräksjukan.

Viktigare isåfall med god hygien, tvätta händerna ordentligt osv.
Har du tvättat händerna än? | Kropp & Hälsa | Aftonbladet

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-16 21:44

Hum, ett gäng snuskgubbar här, trodde bättre om macanvändarna .

Äsch det här med influensa är ju som med allt annat nuförtiden, Aftonbladet och Kvällstidningarna blåser upp saker till enorma proportioner. Jag menar vinterkräksjukan startat i September och håller på till Juni och den "härjar" hela städer som blir "utslagna".

Förhoppningsvis blir du inte sjuk och om du blir det så får du ju en anledning att vara hemma och gosa med Macen!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-17 00:02

I rest my case

I will köa for to take the shot nästa week......

Är det bara jag, men har inte rubriken en ganska snuskig klang?:cool:

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Är det bara jag, men har inte rubriken en ganska snuskig klang?:cool:

Nej, det är bara du.....och alla andra killarna här på 99.se !

Tänker man på det sättet så blir det svårt med rubriker framöver. Dom här rubrikerna får bannlysas:
1. Ta sats nu killar !
2. The penis mightier than the sword.
3. Wow, så stor den är !
4. En sak som verkligen växer.
Et cetera.

Annars är ju min rubrik en travesti på Vara-monologen; Att vara eller inte vara. Det är frågan. Mån ädlare att....osv. Kräver lite kulturella kunskaper förstås.

Alltså spruta; är det inte lite överdrivet att tänka på Mr P då ? Spruta betyder ju mer ♈♈♈ och inte ⊰⊰⊰ som det väl i ärlighetens namn ofta är tal om ? But keep on dreaming.;)

ru4real:Ja, det är just det jag är rädd för (att bli dålig av sprutan), Ska nog låta bli att ta en iaf...:tveksam:

Ingen som "vågar" svara ?
Kanske för fräckt..........:">

Tangen: Grattis på 37:årsdagen idag ! Hipp Hipp Hurra !

Senast redigerat 2008-10-18 20:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 12:11
Ursprungligen av KaRo:

Ingen som "vågar" svara ?
Kanske för fräckt..........:">

Tangen: Grattis på 37:årsdagen idag ! Hipp Hipp Hurra !

Tack Karo!

Jo, nej jag kunde ju inte svara - det är inte riktigt ok att sitta och häcka på 99:an när man fyller år.

/Tangen

Ursprungligen av KaRo:

Nej, det är bara du.....och alla andra killarna här på 99.se !

Tänker man på det sättet så blir det svårt med rubriker framöver. Dom här rubrikerna får bannlysas:
1. Ta sats nu killar !
2. The penis mightier than the sword.
3. Wow, så stor den är !
4. En sak som verkligen växer.
Et cetera.

Haha, underbart.

Ursprungligen av KaRo:

Tänker man på det sättet så blir det svårt med rubriker framöver. Dom här rubrikerna får bannlysas:
1. Ta sats nu killar !
2. The penis mightier than the sword.
3. Wow, så stor den är !
4. En sak som verkligen växer.
Et cetera.

Tycker ingen av dom där rubrikerna var speciellt roliga, sen förstår jag inte heller hur "Ta sats nu killar" ska hamna på 99.se?

Förlåt om jag är tråkig, men kanske inte riktigt min humor.

Ursprungligen av Patrik D:

Tycker ingen av dom där rubrikerna var speciellt roliga, sen förstår jag inte heller hur "Ta sats nu killar" ska hamna på 99.se?
Förlåt om jag är tråkig, men kanske inte riktigt min humor.

Nä, något Nobelpris i Litteratur lär jag inte få. Nr 2 var väl lite fyndig iaf ?

Lite parodi är det också på alla som skriver sina rubriker med orden; HJÄLP mig !, YouTube inte tillgängligt !! osv så jag tror nog rubriken "Ta sats nu killar" är möjlig iaf i Supporter Lounge om det tex gäller att man vill att folk ska ställa upp på något behjärtansvärt.

Det är kanske ett livs uppdämt behov av att själv få svara och inte alltid vara en "snäll flicka" som man tvingats vara medan alla jämnåriga killar kunde häva ur sig vad som helst. Sedan är ju förstås frågan varför jag behöver ta ut det just här på 99.se...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-17 10:19

Precis vad jag menade i mitt inlägg!! -.-V

Ursprungligen av nllub:

Precis vad jag menade i mitt inlägg!! -.-V

Ber om ursäkt. såg inte det inlägget.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-17 13:58
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Ber om ursäkt. såg inte det inlägget.

haha inget att be om ursäkt för

Läste att sprittvål funkar bra med barn, använder det själv på mitt jobb och hemma.

Tog en spruta mot influensa för 2 år sedan. Blev väldigt dålig. Aldrig mer.
Tror man skall låta immunförsvaret kämpa. När jag blir dålig så dricker jag mycket vätska och äter väldigt lite.. Då kan kroppen sköta sitt och attackera i fred.

Om man inte är tokgammal eller allmänt försvagad.. tycker jag att man skall undvika sprutor

"Ta sats nu killar" låter som en synnerligen billig Gay-porrfilm.... huga!

Ungefär likadant som porfilmsvarianten på Saving Private Ryan -> "Shaving Ryans Private"

Med behjärtansvärt menade jag inte "Shaving Ryans Private" utan snarare en uppmaning att lämna blod eller samla in gamla Mac:ar till någon datorforskare el dyl.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 17:11
Ursprungligen av Goflorp:

"Ta sats nu killar" låter som en synnerligen billig Gay-porrfilm.... huga!

Ungefär likadant som porfilmsvarianten på Saving Private Ryan -> "Shaving Ryans Private"

eller bakvägen till framgång

Bevaka tråden