Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sammanfoga två banor i Illustrator CS2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur sammanfogar jag två olika banor så i de blir samma bana. I detta fall så den blir runtgående (se bild).

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-10-16 12:30

Markera de två ankarpunkterna du vill sammanföra (de två närmast varandra i de två olika banorna) och välj sedan cmd-j (på en mac) och ctrl-j (om du kör windows). Kolla också i menyn Object, och där Path (bana om du har svensk version). Där finns Flera roliga alternativ för banor.

//Filip

Tack
Fungerar jätte bra, men det löste bara vissa av mina problem.

Så till mina andra problem:
Om jag vill kunna foga ihop en öggla i en större figur (se bilden) för att kunna fylla den med färg också. Hur gör man då?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-16 17:47

Klipp av banan ovanför och under pilspetsen. Då har innerkonturen blivit två banor. "Joina" ändarna på den lilla banan till en ögla och ändarna på den högra för för att knyta ihop innerkonturen igen.

Fick det att fungera fast jag var tvungen att flytta ut banan för att kunna "joina" den sedan flytta tillbaks den.
Dock om jag vill ha strecket lika tjockt så blir det två streck iom att original strecket finns där också.

hehe, kanske är dags att gå en kurs igen, var tio år sedan senast.

1
Bevaka tråden