Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skvaller

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det något nasty skvaller i Umeå?

Kan vara att Niklas Hjelm-Smiths dator har setts skymta förbi på Sri Lanka eller att Markus Johansson har sparat ut till självlockigt... Eller kanske att vårt kära fina kommunalråd har börjat lobba för Mac i kommunfullmäktige. Eller varför inte att någon har lyckats överträffa Chaplin på fettmängden i riset...

Någon som har provat Rock-puben i stan förresten?

Den är prövad två gånger. Dubbel besvikelse.
Första gången, alldeles för litet utrymme, gick inte sitta någonstans.
Andra gången, alldeles för trångt ännu en gång, men denna gången också överpopulerad av alldeles för gammalt folk

Det stället blir nog inte bra förrän nyförtjusningen lagt sig, och man får plats vid nått bord.

Tack för rapporten Daniel, då håller jag mig borta ett tag.

Citat:

citera: Kan vara att Niklas Hjelm-Smiths dator har setts skymta förbi på Sri Lanka

Jää! Det känns konstigt att säga det, men så länge jag inte har den just nu så är jag GLAD

January 24, 2003 18:12 Arlanda - Sweden Shipment picked up
January 24, 2003 18:30 Arlanda - Sweden Departing origin
January 24, 2003 23:45 Arlanda - Sweden Departed from DHL facility in Arlanda - Sweden
January 25, 2003 02:57 Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium
January 26, 2003 13:04 Brussels - Belgium Transferred through Brussels - Belgium
January 26, 2003 21:23 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
January 27, 2003 04:23 Amsterdam - Netherlands, The Departed from DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
January 27, 2003 08:21 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier
January 27, 2003 08:30 Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered

Rock såg jäkligt trångt ut!

Jää! Nu är den tillbaka, och fixad!

Nu måste bara min T68-jäkel fixas också så jag får någon användning för min Bluetooth adapter!!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
[...] eller att Markus Johansson har sparat ut till självlockigt [...]

Det är självfallet lockande att ge dig ett permanent svar

Annars då, Umeåbor? Läget?

Well, funderar på att bygga ett home-entertainment system.

Ska kunna ta emot:
Digitalteve
Digitalsatellit
Teve
FM-radio

Kunna spela upp:
DVD
VCD/SVCD
Musikfiler
Filmfiler

Kunna lagra på:
DVD-R

Koppla till:
Teve
Projektor

Input:
Fjärrkontroll
Spelhandkontroller
Trådlös mus/tgb

Allt baserat på Linux

William, kika här: http://www.mythtv.org/

Kan det vara något?

Jag tänkte prova på afterwork på Plaza kl 15-18 på fredag, någon som har erfarenheter? Tydligen populärt.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-16 22:52

Hur var afterwork på plaza i fredags? Var i Umeå, men satt tyvärr på föreläsning. Eller tyvärr, Digitala bilder, så det var en nyttig föreläsning.

Riktigt bra! Helt klart en godkänd liten buffé och ölen kostade 40 kr stycket. Satt där mellan 14.30 (de öppnar 14.00) och 18. Kändes så där lagomt konstigt att gå omkring halvpackad "mitt på dagen".

Vi ska nog dit igen nu på fredag.

[ 17. februari 2003, 14:54: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Vad tyst det blev helt plöttsligt!

Spana in min webcam på http://mastgrr.ath.cx/~niklas/cam

Den är online ibland...

Buhu, inte online nu iaf.

Men vafan, vi måste hitta på något kära Umebor. Så här kan vi inte hålla på! Skärpning. LAN under sportlovet kanske?

Kan ej lana under sportlovet. Ska redan på ett lan då....

Eller... Det beror på när på sportlovet igentligen.

Jag sitter på Plaza och Afterwork om ett par timmar, kom gärna förbi en sväng om du är i närheten!

070-2382899

Varför läser jag inte det här i tid?

Sitter du alltid där på fredagar Jon?

Japp, eller tre fredagar i rad har det blivit. Vore skoj om vi kunde samla ett litet gäng där kommande fredag.

Låter som en väldigt trevlig grej men för mig passar det oftast inte alls, på fredagseftermiddagen är det slutspurten för att hinna med det man borde gjort tidigare i veckan... Plus att jag tränar direkt efter jobbet.

  • Medlem
  • 2003-02-25 14:12
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Japp, eller tre fredagar i rad har det blivit. Vore skoj om vi kunde samla ett litet gäng där kommande fredag.

Det vore faktiskt kul, om jag frisknat till lite är jag lite sugen på att joina (och om det inte är allt för dyrt, fattig student ni vet

Inte alls blodigt, buffén kostar ynka 40 kronor och ölen 40 kronor stycket.

[ 25. februari 2003, 19:42: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-02-25 23:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Inte alls blodigt, buffén kostar ynka 40 kronor och ölen 40 kronor stycket.

Buffé för 40 bananer! lätt värt de!

Jag är osäker på om jag kan komma på fredag, men ska försöka.

Buffé för 40 pickadoller!!!

I´ll be there!

  • Medlem
  • 2003-02-26 13:55

Är det så billigt! Det har ju till och med jag råd.

Då måste man ju nästan dit..

Värt att notera är att det inte handlar om världens i särklass största buffé, med rätter från hela världen.

Bara en enkel liten buffé, men väldigt god.

Jag kommer bara om dom har den där såsen som ser ut som ketchup, smakar som ketchup, men som hör och häpna -- inte är ketchup!

För övrigt så tänkte jag bara säga att vi på John Bauer Gymnasiet har det roligt. Vi har Photoshop nu och det är något problem med våra Compaq-datorer och Photoshop så man får blåskärm hela tiden (och då menar jag hela tiden, kanske minst en per lektion är inte ovanligt).

Roligt, eftersom varje gång vi snackar om detta brukar jag säga nått i stilen med "tja, tänk om ni hade köpt iBooks istället?", "Aja, synd att Macen är standard inom media." och "Trist med blåskärm hela tiden..."

Småpsykning.

[ 26. februari 2003, 21:55: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Vi har Photoshop nu och det är något problem med våra Compaq-datorer och Photoshop så man får blåskärm hela tiden (och då menar jag hela tiden, kanske minst en per lektion är inte ovanligt).

År 2003. Dags att dumpa Windows 98.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
År 2003. Dags att dumpa Windows 98.

Det ironiska? Det är Windows XP och faktumet att det vart inte heller bättre då man körde Windows 2000.

Adobe skyller på Compaq som skylle på Adobe.

Jag skulle gissa på att Compaq förlorar rätt mycket pengar i detta deal då dom blir tvungen att ta tillbaka 600 datorer som inte fungerar som lovat. Jag menar, sälja datorer till skolor som är ämnade åt media produktion och så fungerar inte Photoshop?

Skandal!

Som jag sa idag; Det är så viktigt att Photoshop funkar på datorer eftersom alla proffs använder det, inklusive musiker!

[ 27. februari 2003, 01:15: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

*bisarrt...lästa Niklas inlägg 3 ggr, och lyckades se fel företagsnamn alla 3 ggrna*

[ 27. februari 2003, 08:42: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

Bevaka tråden