Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återuppstånden ifrån dödsriket!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-16 09:56

tänkte dela med mig av de senaste dagarna. Satt i tisdagskväll efter jobbet och spanade på den nya macbooken (med min iBookG4). råkade slå ut ett glas mjölk över tangentbordet. Datorn dog direkt. Jag försökte torka så bra som möjligt och "hälla" ur mjölken. lät den torka under natten men inget svar. dödförklarade henne kl 0925 på onsdagsmorgonen, laktosintolerans.
Där låg hon i morse med batteriet ur, kunde inte låta bli och prova. vipps. hon startar och har varit igång i 20 minuter. weee, vilket mirakel

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-16 11:23

Var beredd på att datorn kan bete sig lite underligt..

Sensmoralen är väl att inte äta/dricka vid datorn ?;)
Något som jag inte följer själv fast jag är noga med att inte luta mig över datorn när jag dricker mitt te eller äter en smörgås.

Finns flera trådar här på 99.se hur man kan rengöra en dator efter dess "olyckor" men de har du kanske redan kollat ?

Du har väl trulleförsäkring/allriskförsäkring ? Det brukar ingå i hemförsäkringar eller så får man köpa till det. Hoppas du inte behöver kontakta någon Support/försäkringsbolag. Vissa datorer klarar av tuffa saker utan att ta skada. Du får tala snällt till den !:D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 11:46

Ekologisk mjölk?

Yes!!

Or di(gital) milk to computerbaby.:p

Drar mig till minnes en polare som råkade hälla chili-con-carne på tangentbordet (med ris). Han fick spendera en god summa tid att pilla ut riskorn och diverse göttigöttgött.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 15:42

intolerans

Hehe, hoppas att du nu kommer ihåg att hon är laktosintolerant

Kan meddela att de även är malt-intoleranta, Farsan lyckades spilla öl i sin två månader gamla mbp, den 'sprakar' lite när man klämmer på schassit (kan vara skrumplever), men lever numera ett gott liv efter att ha legat på torken ett par dar på service-verkstaden

Ursprungligen av Raumschiff:

Drar mig till minnes en polare som råkade hälla chili-con-carne på tangentbordet (med ris). Han fick spendera en god summa tid att pilla ut riskorn och diverse göttigöttgött.

Det absoluta äckelrekordet är gubben som lämnade in sin bärbara ThinkPad (detta var 1998) på service på det dataföretag jag jobbade på då. Inbrottstjuvarna hade tagit allt av värde, men gubbens dator hade de ratat och fyllt med färskt skit från kattlådan (eller om de skitit själva) och sedan dratt igen locket på den.
Antagligen för att bara jävlas och inget annat....

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-16 17:36

Har inte hunnit köra så mycket men hon verkar må bra förutom att vissa tangenter är lite tröga. Borde man skruva isär henne och kolla eller? Har ingen torxmejsel här så jag gjorde det inte med en gång.
Yes; jepps ekomjölk var det
Har ingen försäkring alls så jag är väldigt lycklig om man säger. Dock har den ett par år på nacken..

Räkna med att problemen kommer framöver då oxiden börjar komma.

Mobiltelefoner kan man klara från översvämning genom att lägga dem i en burk med sprit (Helst Isopropanol-A, men T-dojja duger oftast). Den löser allt vatten, salt etc. Sedan låter man den torka rejält innan man slår igång den.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-19 22:10

Det var ju ingen slump, det var ju ett tecken på att du skulle köpa nya Macbook

Ursprungligen av Csoft:

Det var ju ingen slump, det var ju ett tecken på att du skulle köpa nya Macbook

Precis!

Jag har haft inne datorer med både spya och kattpiss i dem.

Hur luktar den nu då?

Själv har jag råkat hosta öl över min macbook. Satt och skrev en kväll, tog en klunk pale ale och satte i "fel strupe". Alen sprutlackerade min 13"-skärm

Gick dock att torka bort, ganska smärtfritt!

1
Bevaka tråden