Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpa nytt iBook-batteri?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter i dagsläget på en iBook G4 från oktoberreleasen 2004. Den funkar perfekt och har gett mig många glada datortimmar och jag vill inte slänga den än bara för att jag har en ny på ingång. Enda abret är att batteriet nu är stendött. Det håller 20 minuter på full laddning - om jag surfar. Jag vill hemskt gärna köpa ett nytt som jag kan ha det närmsta året. Sen räknar jag med att slänga datorn (läs: ge den till mamma).

Var hittar jag ett nytt iBook-batteri? Behöver inte vara original men det skadar inte om det är det. Sålänge det inte är något supercrappigt skit som exploderar bryr jag mig inte. Garantin på burken är ju slut för längesen ändå.

Summa summarum: Vad jag letar efter är alltså ett bra, pålitligt batteri som kan vara original men inte måste vara det och som INTE KOSTAR SKJORTAN. Apples nypriser på Macbook-batterier fick mig att hosta upp tikka-kycklingen jag åt till lunch.

Var hittar jag detta?

Jag har goda erfarenheter av Newer Technology.
NewerTech® NuPower® Batteries for G4 12" iBook®

De här är tyvärr lika sanslöst dyra som andra jag sett. Över tusen är ju helt absurt, i min mening.

Tack för tipsen. (Jag har en 14" btw)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 09:10

Här är rätt billigt men vet inte om han skickar till Sverige. Du får kanske skriva och fråga.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Här är rätt billigt men vet inte om han skickar till Sverige. Du får kanske skriva och fråga.

//Rob

Var? Tror du glömde länken.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-10-20 10:25

Tryck på den blå texten där det står "Här" först i meningen.

Kolla sid189 i senaste Kjell & Co katalogen.
/Lennart

1
Bevaka tråden