Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi som beställt MacBook förtjänar väl också en tråd...

Beställde MB 2.4 grundkonfiguration + orange 8gb Nano - 14 900 inkl studentrabatt (får dessutom tillbaka 1100 sen).

Beräknad leverans 3-4 november - lååååång väntan...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-10-15 13:10

Beställde en Macbook 2.0 grundkonfig, plus Apple protection och en trådlöd Mighty Mouse

15 681 SEK. Uppdelat på 24månadet. Leverans troligen nästa vecka, beroende på när de får in dom.

Sjukt peppad! känner att det ska bli så skönt o slippa min gamla Acer Aspire som bara bråkar..

Grattis får man väl säga till er som beställt. Även om det inte är någon gigantisk uppgradering rent hårdvarumässigt sätt är jag (med min svarta MB) rätt avundsjuk, för jävlar va snygg den är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 01:45
Ursprungligen av PeeMaN:

Grattis får man väl säga till er som beställt. Även om det inte är någon gigantisk uppgradering rent hårdvarumässigt sätt är jag (med min svarta MB) rätt avundsjuk, för jävlar va snygg den är

Föreslå byte rakt av mot en ny MacBook på 99musik, lär finnas en å annan musiker som önskar en macbook som faktiskt går att använda.

Ursprungligen av rydan:

Föreslå byte rakt av mot en ny MacBook på 99musik, lär finnas en å annan musiker som önskar en macbook som faktiskt går att använda.

Fast å andra sidan går det ju fortfarande att köpa en ny MacBook med FireWire. Men jag håller med, tycker också att det var jäkligt onödigt att ta bort FW på alu-MacBookarna. Mitt ljudkort får jag väl sälja om jag en dag bestämmer mig för att köpa en ny MacBook i aluminium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 09:25
Ursprungligen av Capeman:

Fast å andra sidan går det ju fortfarande att köpa en ny MacBook med FireWire.

Jo, men den är ju sämre än en BlackBook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-15 14:35

Jag sitter i en ännu knivigare sits. Sitter med en vit Macbook (november 2007) och min flickvän beställde nyss den nya. Hur ska jag hantera min avundsjuka?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 14:46
Ursprungligen av vajone:

Jag sitter i en ännu knivigare sits. Sitter med en vit Macbook (november 2007) och min flickvän beställde nyss den nya. Hur ska jag hantera min avundsjuka?

Föreslå ett byte och säg att Vit är snyggare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-15 15:11
Ursprungligen av joakimo:

Föreslå ett byte och säg att Vit är snyggare.

Hon är inte dum i huvudet.

Jag får stå ut något år till, kanske väntar jag till snöleoparden.

Ursprungligen av vajone:

Jag sitter i en ännu knivigare sits. Sitter med en vit Macbook (november 2007) och min flickvän beställde nyss den nya. Hur ska jag hantera min avundsjuka?

Så kan hon ju förfan inte göra, värre än otrohet

Ursprungligen av vajone:

Jag sitter i en ännu knivigare sits. Sitter med en vit Macbook (november 2007) och min flickvän beställde nyss den nya. Hur ska jag hantera min avundsjuka?

Jag sitter i en ännu värre sits. Har själv en svart 07:a 2,2ghz. Sambon ska köpa macbook, men har i stort sett bestämt sig för den vita!! Hon gillade inte riktigt aludesignen så hon väljer en vit....

Suck. Men det är såklart hennes eget val.

(Och ja, jag har försökt få henne att ta min och köpa en alu till mig, men nä nä...)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 10:44
Ursprungligen av henkebarn:

(Och ja, jag har försökt få henne att ta min och köpa en alu till mig, men nä nä...)

De är då man går ut i garaget o letar fram den vita takfärgen sen sist man målade om hemma o kladdar på, o sen säger: "Här har du en vit dator!"
Sen så går du o köper AluDatorn!

Ursprungligen av Minto0:

De är då man går ut i garaget o letar fram den vita takfärgen sen sist man målade om hemma o kladdar på, o sen säger: "Här har du en vit dator!"
Sen så går du o köper AluDatorn!

Takfärg? Är du galen? Det är då man går ner till närmaste graffiti-vägg och frågar om inte kidsen sitter inne med en vit spraycan och kan fixa datorn. Mycket bättre finish

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-10-17 17:08
Ursprungligen av henkebarn:

Jag sitter i en ännu värre sits. Har själv en svart 07:a 2,2ghz. Sambon ska köpa macbook, men har i stort sett bestämt sig för den vita!! Hon gillade inte riktigt aludesignen så hon väljer en vit....

Suck. Men det är såklart hennes eget val.

(Och ja, jag har försökt få henne att ta min och köpa en alu till mig, men nä nä...)

Hallååå neeej...gör så att hon ångrar sig...hon slipper ju spricker i plasten och repor och annant skit om hon väljer alu!!!!! Hon kommer ångra sig skit mycket jag lovar att sprickorna kommer!!!!

Ursprungligen av henkebarn:

Jag sitter i en ännu värre sits. Har själv en svart 07:a 2,2ghz. Sambon ska köpa macbook, men har i stort sett bestämt sig för den vita!! Hon gillade inte riktigt aludesignen så hon väljer en vit....

Suck. Men det är såklart hennes eget val.

(Och ja, jag har försökt få henne att ta min och köpa en alu till mig, men nä nä...)

Se till att hon krämer i mer RAM än de 1gb som ingår bara. Sjukt lite ju.

Jag har precis köpt en ny macbook till min flickvän. Eller rättare sagt så har hon köpt den genom mig för att utnyttja min studentrabatt. Min macbook är en late 2006 och får väl hänga med ytterligare nåt år innan den byts ut. Menmen, rätt avis är man allt...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-15 16:50

Även jag har sattsat på en Macbook 2.4 med 4gb minne (+ mighty mouse och wireless keyboard). Förväntad leverans 4-5 november, lååång väntan....

Som bonus blir det första mac-produkten, bortsett iphone, så äntligen kan man titulera sig switcher!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-10-15 17:47

Om man köper den nya MacBooken (billigaste) och använder CSN kortet, hur mycket billigare får man den (om man får den billigare)?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 17:58
Ursprungligen av Andbert:

Om man köper den nya MacBooken (billigaste) och använder CSN kortet, hur mycket billigare får man den (om man får den billigare)?

10795 kr hörde jag någonstans att den skulle kosta..

Priserna som mmmikael och dayweed anger stämmer inte för mig. När jag går in i Education Store får jag 11 275 kr för den billigare, och 14 095 för den dyrare. Gör jag något fel?

En iPod nano och MacBooken skulle för mig alltså kosta 15 490 kr. Inte 14 900. Vad gör jag fel?

Ursprungligen av mhesslow:

Priserna som mmmikael och dayweed anger stämmer inte för mig. När jag går in i Education Store får jag 11 275 kr för den billigare, och 14 095 för den dyrare. Gör jag något fel?

En iPod nano och MacBooken skulle för mig alltså kosta 15 490 kr. Inte 14 900. Vad gör jag fel?

gå in på CSN-kortet.se, logga in och tryck på länken därifrån istället - då kommer du få upp det sistnämnda priset.

Ursprungligen av mhesslow:

Priserna som mmmikael och dayweed anger stämmer inte för mig. När jag går in i Education Store får jag 11 275 kr för den billigare, och 14 095 för den dyrare. Gör jag något fel?

En iPod nano och MacBooken skulle för mig alltså kosta 15 490 kr. Inte 14 900. Vad gör jag fel?

Du beställer inte via Mecenat eller Studentkortet. De har bättre rabatt än Apples egna edu store...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 20:10
Ursprungligen av mmmikael:

Du beställer inte via Mecenat eller Studentkortet. De har bättre rabatt än Apples egna edu store...

Jaså? Jag ser det som att det är dyrare på Education Store än Mecenat..

Exempel Education Store MacBook 2.0 GHz # 11.275,00 kr
Exempel Mecenat CSN-kortet MacBook 2.0 # 10.795,00 kr

Billigare som sagt på CSN-kortet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-15 20:12

Vet inte om jag läste fel vad mmmikael skrev, sorry i så fall!

Som sagt, CSN-kortet är billigare än Education Store.

Ursprungligen av dayweed:

Vet inte om jag läste fel vad mmmikael skrev, sorry i så fall!

Som sagt, CSN-kortet är billigare än Education Store.

mhesslow frågade vad han/hon gjorde för fel för att inte få samma pris som jag. Felet är alltså att han/hon beställer direkt från Apples edu store och inte via Mecenat/Studentkortet. Var kanske dåligt formulerat...

När det ändå diskuteras studentrabatt lägger jag mig i.
Jag är en gymnasiestudent som ska köpa Macbook med CSN-rabatt och vill samtidigt få en billig iPod Nano som man erbjuds under Macbook-beställningen. Men i villkoren för iPod-rabatt står det att jag måste vara över 18 vilket jag inte är.
Är det verkligen så att jag måste vara över 18 för iPod-köp, men att det inte är nödvändigt för att få del av CSN-rabatten? Det tycker jag verkar konstigt, vad är det som gör att man måste vara över 18?

Någon som vet om det verkligen stämmer eller att de kanske menar att bara föräldrarna är med under köpet kan "minderåriga" också köpa billiga iPods?

Ursprungligen av Carlssson:

När det ändå diskuteras studentrabatt lägger jag mig i.
Jag är en gymnasiestudent som ska köpa Macbook med CSN-rabatt och vill samtidigt få en billig iPod Nano som man erbjuds under Macbook-beställningen. Men i villkoren för iPod-rabatt står det att jag måste vara över 18 vilket jag inte är.
Är det verkligen så att jag måste vara över 18 för iPod-köp, men att det inte är nödvändigt för att få del av CSN-rabatten? Det tycker jag verkar konstigt, vad är det som gör att man måste vara över 18?

Någon som vet om det verkligen stämmer eller att de kanske menar att bara föräldrarna är med under köpet kan "minderåriga" också köpa billiga iPods?

Står det i villkoren att du måste vara över 18, så är det vad som gäller.... Såvida det inte står att det är okej med målsmans godkännande om man är under 18 typ. Men det verkar ju vara en skum regel. Ring apple och fråga vetja!

Min 12" iBook G4 800MHz har hängt med ett bra tag nu, men äntligen… En 13" Macbook 2GHz, standardkonfig är beställd. Passade på att nyttja "Back-to-school"-kampanjen och betalar 275 kr för en röd iPod Nano 8GB. När jag fått tillbaka 1100-kronor på kampanjen blir min kostnad för Macbooken och iPoden strax över 11000.
Det tråkiga är dock väntan. Preliminär leverans 3-4 november. Det enda positiva är att det blir efter en matte-tenta och inte före.

Sug på den här då...Jag har verkligen väntat på apples nya macbooks. Men min flickväns iMac (2006) gick sönder på torsdagen. Jag tyckte så synd om henne, hade precis fått in en stor kund i företaget så jag kände att jag hade gått om pengar. Gick och köpte en ny iMac till henne i fredags efter jobbet. På söndag får jag ett mail från kunden att dom har dragit sig ur. Sammanfattning, jag har ingen macbook, inga stålar, men en flickvän med en jävligt fet iMac

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 11:27
Ursprungligen av barefootkid:

Sug på den här då...Jag har verkligen väntat på apples nya macbooks. Men min flickväns iMac (2006) gick sönder på torsdagen. Jag tyckte så synd om henne, hade precis fått in en stor kund i företaget så jag kände att jag hade gått om pengar. Gick och köpte en ny iMac till henne i fredags efter jobbet. På söndag får jag ett mail från kunden att dom har dragit sig ur. Sammanfattning, jag har ingen macbook, inga stålar, men en flickvän med en jävligt fet iMac

OUCH! Sorry! Iof bra att du ser de positiva i de hela, men kämpigt läge liksom:)

Bevaka tråden