Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om nya MacBook Air (oktober 2008)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här är tråden om nya MacBook Air som precis lanserats av Apple.

Mer info hos Apple:
Hemsida: Apple - MacBook Air
Apple Store: http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook_air

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 22:04

Pff, har inte folk tyckt att Apple varit dåligt på att hemlighålla produkter på sistone? Det visar sig att "Brick" använts ända sedan introduktionen av Macbook Air. Metoden har "hållts hemlig" till typiskt 10 månader efter lansering! Det om något är rätt hemligt...

Kan någon hjälpa mig: Orkar den nya MBA dra en 30-tums cinema display?

Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Kan någon hjälpa mig: Orkar den nya MBA dra en 30-tums cinema display?

Ja, det gör den.

Ttänk då på att du behöver en adapter för DisplayPort till Dubbellänkad DVI, som Apple i dagsläget tar en tusenlapp för. Det fungerar inte med den billigare DVI-adaptern.

Jag tycker det är konstigt att de fortfarande låter den dyrare modellen ha endast 2 GB RAM med tanke på att den inte kan uppgraderas.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag tycker det är konstigt att de fortfarande låter den dyrare modellen ha endast 2 GB RAM med tanke på att den inte kan uppgraderas.

Men ävenom den fått 4GB ram hade den inte varit någon arbetshäst, direkt. Därför känns det som en onödig ytterliggare kostnad.

Hade den haft 3 eller 4GB minne hade jag nog köpt en, men tyvärr är den ju fortfarande nästan oanvändbar för mig. En lite snabbare processor hoppas jag också på nästa gång. Jag försökte säga åt en kollega att skaffa en Mac Air, han ville ha en lätt bärbar, men han valde en Sony Vaio istället. Mer prestanda och lättare, inte en chans att han skulle bli nöjd med den här uppgraderingen av Air

Hur stor skillnad gör det nya grafikkortet i förhållande till det gamla när det gäller normalanvändande (surf, mail, Pages, iTunes, iPhoto) eventuellt enklare photoshop?

Är de nya funktionerna till trackpaden software-uppdatering? Tror ni att de kommer till den förra modellen?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-16 08:45

Macbook air har väl bara en minnesplats. Kan tänka mig att de inte är så sugna på att löda fast massor dyra 4 GB DDR3 so-dimms som dessutom är svåra att få tag på.

1
Bevaka tråden