Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

anonym .se-domän

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej 99 läsare!
jag undrar om man kan registrera en .se domän helt anonymt någonstans? så att inte iis.se/ vet vad man har för kontakt uppgifter.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-14 13:39

Hela prylen med domänregistrering bygger väl på att iis har koll på vem som äger vilken domän?
Jag tror att man får skaffa en målvakt om man vill ta sig runt det

Det är inte så att du vill vara anonym för dom som söker på ägaren till olika hemsidor ? För det är man väl mig veterligen. När jag kollar vad som poppar upp när jag söker på mina två webbsidor står inte mitt riktiga namn utan bara det användarnamn jag valt på webbhotellet Surftown. Är det verkligen allmänna uppgifter så att vem som helst kan ringa runt på webbhotellen och få namnet på den som äger en viss sida ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-15 23:05
Ursprungligen av KaRo:

Det är inte så att du vill vara anonym för dom som söker på ägaren till olika hemsidor ? För det är man väl mig veterligen. När jag kollar vad som poppar upp när jag söker på mina två webbsidor står inte mitt riktiga namn utan bara det användarnamn jag valt på webbhotellet Surftown. Är det verkligen allmänna uppgifter så att vem som helst kan ringa runt på webbhotellen och få namnet på den som äger en viss sida ?

Nä, du har rätt där. Men registratorn (i ditt fall Surftown) vet vem du är. Och det var det jag tror trådskaparen ville undvika...

Har väl dålig fantasi men kan inte komma på varför det skulle vara bra.
För att man känner folk som jobbar på iis.se och de är ena dryga skitar och man inte vill att dom ska veta vad som står på webbsidan ?;)

1
Bevaka tråden