Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008 och 10.4.11

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har installerat Offie 2008 på min Powerbook med os 10.4.11 och det går inte bra för mej. Framför allt Word, stängs ner så fort jag fått upp ett dokument. Har installerat alla uppdateringar har nu version 12.1.2 på office. Vad är felet????

Svårt att säga, jag kör själv den kombinationen och har inga som helst problem. Det enklaste sättet att testa om det är fel på själva installationen och/eller systemet är att skapa ett nytt användarkonto och sedan testa om Word funkar där.

Om det funkar som det ska i det nya kontot ligger felet sannolikt i någon av de inställningsfiler som Word/Office använder sig av och i så fall är det bara att börja leta vilken/vilka av dem som är boven/bovarna i dramat.

Hur menar du, ett nytt användarkonto i Office, eller på datorn i stort??? Och hur letar jag i inställningsfiler, var ligger de???

Ett nytt användarkonto på datorn. När du första gången startar Word i ett konto skapas inställningsfilerna automatiskt.

Inställningsfiler (= preferences) hittar du i mappen Användare/DinAnvändare/Bibliotek/Preferences. Prova att flytta på alla filer som heter något i stil med "com.microsoft.Word.plist" (en del Office-preferences kan finnas i en egen mapp). Om Word funkar nu så är allt frid och fröjd. Om du saknar vissa av dina egna inställningar kan du prova att lägga tillbaka inställningsfilerna en efter en tills du hittar vilken det är som trilskas.

Det kan också vara något typsnittsrelaterat. Sök på 99mac och annorstädes. Finns många som haft problem med Word 2008 och krascher.

OK, det funkar med ett annat användarkonto. Har flyttat bort alla com.microsoft.XXXX.plist filer men ändå funkar det inte. Nån bra ide om vad man gör då???

Prova att håll nere shift medan du startar Word.

Ett tips till! Om du har haft tidigare versioner av MSOffice installerade kan prova att följa instruktionerna här: Word 2008 for Mac crashes when you try to start the program

Hoppas det löser sig.

Jag igen, Ville bara tipsa att det idag kom en uppdatering till Office 2008 som uppges fixa problem med bl.a. krascher vid start av officeprogram.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-10-16 14:56

Entourage excange?

O:-) Jag har problem med att word och excel filerna inte följer med i de gemensamma mapparna från excange servern till entourage, mapparna syns men innehåller bara mail inget annat typ bilder eller dokument. vad är det för fel? vad skall jag göra...... Panik

Har ingen som helst erfarenhet av Exchange men prova att starta en ny tråd med lämplig rubrik så ökar dina chanser att få hjälp.

1
Bevaka tråden