Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWork & iLife '09

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som sett några rykten angående iWork '09 respektive iLife '09. Jag är väl mest sugen på ett nytt iWork-paket, inte för att det som är nu är dåligt eller bristfälligt utan mer för att jag är väldigt nyfiken på vad Apple kan ha kommit upp med under ett år av utveckling. Men som sagt, jag har inte sett några rykten alls om att detta är på gång, de kanske hoppar över i år precis som de gjorde 2007 (även om '08 kom hösten 2007). Vad tror ni? Kommer det nåt nytt på denna front i höst eller kommer vi få vänta på det?

Jag tycker faktiskt det är lite konstigt att det inte dykt upp nånting på den här fronten. Jag har inte sett ett enda rykte som över huvud taget nämner dessa paket. Det är väl inget på g helt enkelt...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-05-29 21:12

iLife & iWork är ju konsumentprodukter, och de brukar presenteras på MacWorld SF i Januari.

Sist presenterades de iofs på ett specialevent i augusti men visst, jag väntar mig dem verkligen inte till wwdc, det gör jag inte.

Nu ryktas det om nytt iWork. Jobs använde nya funktioner i sin presentation som ännu inte finns i Keynote. Det här blir nice!

Rykte: ny version av iWork i görningen - MacWorld

det ser vi fram emot!

Att en ny iWork är på gång är nog inte så förvånande egentligen. Mer förvånande vore det om Apple lade ner utvecklingen. När nästa version kommer är betydligt svårare att säga. Nu på tisdag, Macworld i januari eller om ett år.

Vågar vi hoppas på mer språkstöd i denna? Svenska tex?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 22:15

iWork '09, iLife 09, Blu Ray and iMacs | 9 to 5 Mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-13 09:14

Vad tror ni? Får vi ett nytt iLife eller iWork under eventet imorgon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-13 17:40
Ursprungligen av zAjben:

Vad tror ni? Får vi ett nytt iLife eller iWork under eventet imorgon?

Det tror jag.

Njae, känns som att Eventet blir för stort då, kanske? Fast iofs måste ju iLife09 skeppas med de nya burkarna, känns det som...

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-13 19:06

Jag tror att iLife 09 kommer i januari som de brukar göra.

Är det fler än jag som är lite trött på alla nyheter från Apple ?

Nähä, kunde väl tro det ! Det är nog bara jag som känner det som om jag knappt hinner sätta mig in i något så kommer det nytt några månader senare. De Mac-prylar jag har räcker långt och skulle inte behöva uppdateras de närmaste åren. Känns lite hektiskt men säkert kul för den som är en riktig (jag är bara en halv-) datanörd.
Vad kommer den nya iLife att gissningsvis kosta ? 800 kr ?
Tror jag har iLife07 och innan jag haft min MBP i ett år så har det redan varit iLife08 och så kommer iLife09. Jösses ! Har folk verkligen råd med alla de olika uppgraderingarna ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-14 06:42
Ursprungligen av KaRo:

Är det fler än jag som är lite trött på alla nyheter från Apple ?

Jo, jag. Ha-begäret är btydligt mycket större än plånboken och det känns ganska trist att de knappt hinner släppa grejer innan det ska smidas planer på ny design och nya funktioner. Man vågar ju knappt köpa med rädsla för att sitta där med en mac som är omodern 2 månader senare - hehe.

Ursprungligen av KaRo:

Tror jag har iLife07 och innan jag haft min MBP i ett år så har det redan varit iLife08 och så kommer iLife09. Jösses ! Har folk verkligen råd med alla de olika uppgraderingarna ?

Det finns ingen iLife 07.

iLife 06 kom i januari 2006.
Sedan dröjde det länge innan nästa version kom - iLife 08 som släpptes i augusti 2007.

Så om din dator är mindre än 1 år gammal, så måste det vara iLife 08 du har.

iLife - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag tycker att den här jakten på nya programversioner känns både obekväm och oekonomisk. iWork 06 till 08 var välbehövlig och stort (Numbers tillkom och Pages fick två arbetslägen istället för ett och nu med Tracking kompatibel med Word). Det räcker så. Bättre att ge tid till nästa version och utrota buggar ordentligt istället för att rusa fram med nytt iWork redan nu. 08-versionen fungerar bra och är stabilt, jag är väldigt nöjd.
Ett år mellan programvaran är för kort.

Vi kan inte bara vara som hamstrar som springer omkring i ett hjul och konsumerar ständigt nya produkter, det mår inte världen bra av. Det finns redan idag en överkonsumtion som förutsätter ett jordklot som är flera gånger större än det som vi faktiskt har tillgång till i dag, och den senaste tidens kriser och konflikter visar att den tillväxtbaserade ekonomin är dysfunktionell. Det är dags för en ny idé, ett nytt paradigm.

Jag håller mig kvar vid iWork 08, det fungerar jättebra för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 13:41
Ursprungligen av Raphael:

Jag tycker att den här jakten på nya programversioner känns både obekväm och oekonomisk. iWork 06 till 08 var välbehövlig och stort (Numbers tillkom och Pages fick två arbetslägen istället för ett och nu med Tracking kompatibel med Word). Det räcker så. Bättre att ge tid till nästa version och utrota buggar ordentligt istället för att rusa fram med nytt iWork redan nu. 08-versionen fungerar bra och är stabilt, jag är väldigt nöjd.
Ett år mellan programvaran är för kort.

Vi kan inte bara vara som hamstrar som springer omkring i ett hjul och konsumerar ständigt nya produkter, det mår inte världen bra av. Det finns redan idag en överkonsumtion som förutsätter ett jordklot som är flera gånger större än det som vi faktiskt har tillgång till i dag, och den senaste tidens kriser och konflikter visar att den tillväxtbaserade ekonomin är dysfunktionell. Det är dags för en ny idé, ett nytt paradigm.

Jag håller mig kvar vid iWork 08, det fungerar jättebra för mig.

Agreed! Men det är lätt att fastna i hetsen, hypen och reklamen, det vet jag inte minst själv.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-14 14:19
Ursprungligen av Raphael:

Vi kan inte bara vara som hamstrar som springer omkring i ett hjul och konsumerar ständigt nya produkter, det mår inte världen bra av. Det finns redan idag en överkonsumtion som förutsätter ett jordklot som är flera gånger större än det som vi faktiskt har tillgång till i dag, och den senaste tidens kriser och konflikter visar att den tillväxtbaserade ekonomin är dysfunktionell. Det är dags för en ny idé, ett nytt paradigm.

Så sant. Så sant. Vi luras att tro att vi behöver en massa nya effekter vi inte behöver. Jag t ex sitter kvar på Tiger eftersom jag inte ser något behov 10.5 än.

iWork och iLife är underbara programsviter. Önskar att jag kunde använda mig mer av Pages istället för MS Word.

Tror knappast att alla uppgraderar. Jag kommer inte göra det förrän nästa datorköp, som jag tror blir hösten 2009. Men har du missat att uppdateringarna oftast innebär mer eller mindre revolutionerande funktioner? Eller åtminstone funktioner som gör datorhandhavandet enklare. De tvingar ju samtidigt andra aktörer att skärpa sig för att bibehålla konkurrensen.

Ursprungligen av henkebarn:

Tror knappast att alla uppgraderar. Jag kommer inte göra det förrän nästa datorköp, som jag tror blir hösten 2009. Men har du missat att uppdateringarna oftast innebär mer eller mindre revolutionerande funktioner? Eller åtminstone funktioner som gör datorhandhavandet enklare. De tvingar ju samtidigt andra aktörer att skärpa sig för att bibehålla konkurrensen.

Jo, det är ju just det, att man blir så sugen när man ser de nya funktionerna att man inte kan låta bli att köpa ! Det är ju som AppStore där programmen blir mer och mer roliga/nyttiga/smarta och eftersom de inte kostar så mycket så köper man som om det vore plockgodis !

hmm, fast det beror lite på.
Nya Photoshop CS4 känns t.ex. verkligen värt att uppgradera till.

Och seriöst är det inte uppdateringarna som ger det här lilla extra, man vill ha något nytt att lära sig.

1
Bevaka tråden