Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg hastighet när jag delar filer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör DropShare för att dela ut filer till PC-kompisar. Nu är det så att det går toksakta när någon tankar från mig, så jag brukar få köra med Skype eller nåt i stället. Nu tror jag inte att det är DropShare som är boven, utan något annat som slöar ner. Jag kör Tiger med Airport Extreme och har öppnat porten som DropShare använder. Eftersom DropShare kollar om jag har någon firewall innan den startar, så antar jag att det är grönt där. Tar jag bort port forwarden i Airport Extreme så startar inte DropShare.

Lätt det smidigaste sättet att dela med sig av filer, så jag vill gärna att det funkar problemfritt!

Någon som har någon gissning? Det går ju max hastighet när jag kör Skype, Vuze etc...

3 av 7 får långsam hastighet. Nån som vet hur det funkar? Jag öppnar ju 8090 men den går ju via deras browser som förmodligen är port 80. Först trodde jag det var IE, men sen testad en med både IE och Mozilla och det funka bra.

Senast redigerat 2008-10-17 16:02

Har nu mer eller mindre givit upp DropShare. Satte upp en FTP ist. Vad händer? Samma problem, helt j-vla otroligt. Det går fortfarande långsamt för ca. 50% av de som testat. Någon stängde av sin brandvägg och då ökade det något, men kanske till 50 Kb/s.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 19:15

TCP beteer sig inte annorlunda om du är på samma LAN eller inte, de som det inte funkar för kör XP och de andra Vista eller ngt sådant?

De kör alla XP. Men de som de funkat för har också kört XP så

1
Bevaka tråden