Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på Netgear Router

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har sedan en tid tillbaka inte kunnat logga in för att sätta lösenord på min Netgear router model DG834GT

Förut kunde jag skriva in http://192.168.0.1/start.htm och så kom jag till själva routern. Fungerar inte heller om jag skriver in http://192.168.1.1/

Vad ska jag göra?

  • Oregistrerad
  • 2008-10-13 19:44

1. Har du startat om routern?
2. Har du testat att resetta den (Alla inställningar går förlorade men du kanske inte gjort så många)

Ja, jag har prövat alla dessa saker. Det funkar fortfarande inte.

En vän sa till mig att han hade samma problem. Han hade inte innan han uppgraderade till Leopard. Kan det vara så illa?

Har du kontrollerat IP-adressen på din dator?

Prova att ställa in en manuell IP-adress på ex. 192.168.1.2 (subnet 255.255.255.0) och se om du får kontakt då.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-15 01:18

Loggar du in trådlöst eller när du är ansluten med ethernetkabel? (prova med kabel om du inte provat det redan)

Ursprungligen av tompamac:

Har du kontrollerat IP-adressen på din dator?

Prova att ställa in en manuell IP-adress på ex. 192.168.1.2 (subnet 255.255.255.0) och se om du får kontakt då.

Jag har aldrig gjort detta innan. Är det i Systeminställningar?

Kolla i systeminställningarna (Nätverk) vilken adress routern har, sen försöker du surfa till den adressen. Testa med både Safari och Firefox.

Ursprungligen av Johan S:

Kolla i systeminställningarna (Nätverk) vilken adress routern har, sen försöker du surfa till den adressen. Testa med både Safari och Firefox.

Gick inte vare sig med Safari och Firefox.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-15 12:29

Vilken adress har routern om du resettar den? (Det står i manualen)
Det är inte säkert att den adressen du skriver in är routerns "fabriksinställning".

Om du startat om den ska du kunna ansluta både med trådlöst och LAN, men säkrast är att ansluta med kabel.

Leopard kan rimligtvis inte ha något med saken o göra.

Man ska väll hålla inne resettknappen X antal sekunder typ 10 eller 30 - att bara trycka EN gång hjälper föga, i alla fall om det är den som telia har. Efter det behövs det väl inget lösen första gången, följ sedan bara den trådlösa routerns dokumentation... du har väl kvart den ?? Du ska vara ansluten via ethernet för att fixa detta och INTE som trådlös anslutare!!!

Ursprungligen av Olle@mac:

Man ska väll hålla inne resettknappen X antal sekunder typ 10 eller 30 - att bara trycka EN gång hjälper föga, i alla fall om det är den som telia har. Efter det behövs det väl inget lösen första gången, följ sedan bara den trådlösa routerns dokumentation... du har väl kvart den ?? Du ska vara ansluten via ethernet för att fixa detta och INTE som trådlös anslutare!!!

Japp, gjort allt detta. Problem kvartstår.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-10-18 12:50

Numera har Netgear infört standardinställningen att det trådlösa nätverket är avstängt vid fabriksreset. Därför måste du gå in via ethernetsladden. Nu utgår jag från att du kan använda routern för dagligt bruk, men du är inte explicit på den punkten.

Jag har nu lyckats komma in på routern. Jag fick hit en vän som kunde koppla upp sin PC till routern via ethernet kabel. Väldigt meckigt.

Problemet är nu, efter att ha satt ett lösenord på routern samtidigt som jag gett den nytt namn så finns "gamla" Netgear fortfarande där. Dvs, jag kan nu logga in på två kopplingar.

Jag förstår verkligen ingenting.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-10-20 12:40

Det betyder väl att det finns två (2) stycken Netgear inom räckvidden för radion som din bärbara tar emot?

1
Bevaka tråden