Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet Explorer i Tiger?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska börja läsa på distans, men problemet är sådant att skolans webportal endast stödjer PC. Jag har ringt runt och kollat, de kan inte garantera att sidan fungerar och att jag kan göra allt jag bör, för att jag sitter på en macbook, och det känns lite bittert att betala för kurser som jag sedan kanske inte kan läsa.
Jag har tiger, går det att ladda ned boot camp till Tiger? Jag har ingen vidare lust att trycka in windows i min mac, den är redan något seg, men om jag måste så måste jag.

Men iaf till frågan. Kan man installera internet explorer eller dyl på en macbook.
Detta är mailet jag fått från skolan:

"Generellt är det så att man måste använda en PC med Internet Explorer 6.x (och 7) för att Athenas funktionalitet ska kunna garanteras. Under förutsättning att man kan köra ett PC OS ”virtuellt” på sin Mac och därigenom köra Internet Explorer 6.x (och 7) och därmed få det att fungera, så är det ju bra, men ingenting som Hermods garanterar."

Är det någon som vet vad jag kan göra?

Tack på förhand.

/Sara Persson

Ursprungligen av filsdelynx:

Jag har tiger, går det att ladda ned boot camp till Tiger? Jag har ingen vidare lust att trycka in windows i min mac, den är redan något seg, men om jag måste så måste jag.

Nej, BootCamp för Tiger finns inte längre tillgängligt att ladda ner. Vill du köra BootCamp så får du köpa Leopard.

Men det finns ju andra sätt att köra Windows-program i en Mac.

VMware Fusion
Parallels Desktop
CrossOver Mac
ies4osx
m.fl.

Sök lite på forumet. Det finns redan många trådar som handlar om de här produkterna.

Microsoft har varit generösa att lägga ner Internet Explorer för Mac, så deras webbläsare är inte längre tillgänglig för nedladdning i Mac version. Firefox eller Camino brukar generellt fungera bättre än Safari på sidor som enbart stödjer Internet Explorer, så någon av dem skulle kunna fungera - men visst är det så att det inte finns några garantier.

En bra lösning är Sun's Virtual Box, som är gratis. Dock behöver du fixa Windows på något vis för att få igång Windows och Internet Explorer på det...
VirtualBox

  • Medlem
  • 2008-10-14 15:09

Athena - mac

Hej Sara!
Min dotter läser på distans och använder Mac plus Athena, hon läser på Korr i Torsås. Är det den skolan du funderar på? Det finns lite trix som dottern har lärt sig men Internet Explorer har inte behövts hittills på 1 1/2 år. Om du vill fråga oss mer specifikt är du välkommen att pm:a oss.
Hälsningar Nocke/anneli/

1
Bevaka tråden