Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdatera grafikdrivrutin på en MBP i Vista

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man uppdaterar grafikdrivrutin till MBP. Har den senaste rev med 8600M GT 512Mb kort i den. Vid vissa bilspel så hackar grafiken var 6e sekund, ett problem jag inte hade på min förra MBP med samma spel och bara 256Mb graffekort i. Vet att det är problem med vissa av dessa grafikkorten men mitt funkar iaf i alla andra spel.

Köpte en ny 17" MBP i mars i år och fick genast den utbytt för att det lät något förbaskat från grafikkortet. Fick den jag har nu och den väsnas fortfarande fast inte lika mycket. Vet inte om det problem jag har med spel har med grafikkortet att göra dock.

Jag har precis uppdaterat till bootcamp 2,1 och hoppades på att drivis till kortet skulle uppgraderas men det har inte hänt. Vore tacksam för svar om någon har koll på det här.

Är det drivaren som är här som du har? Boot Camp 2.0: Video issues with Windows Vista or XP

Det är den jag kör och känner igen det där men hack i spel med jämna mellanrum....

Verkar finnas nyare här: NVIDIA & Laptop News | Latest NVIDIA drivers and related news | laptopvideo2go.com men de verkar inte helt enkla att få in. Tror man måste mecka med nån INI-fil, men har inte kollat upp det närmare.

Tack för svaret. Hur kollar man vilken drivrutin man har? Jag har kollat i enhetshanteraren men där står inget om de där numrena som det gör på Apples supportsida, dvs 167.44 utan det enda som står om drivisen som jag har nu är att det är version 7.15.11.6763.

Har försökt ladda ner de senaste drivisarna till kortet från Nvidia men precis som du skrev så är det inte så enkelt att bara installera dom eftersom Apple inte vill det. Men vet du hur man kommer runt detta, eller har du någon länk till var man kan läsa om hur man göra för jag hittar faktisk inget när jag sökt om det.

Tack än en gång

Det är väl en moddad INF-fil man måste ha (inte INI som jag skrev). Är inte tillräckligt insatt och orkar inte forska mer i det ännu...

Men kolla forumet på nVision kanske finns det något där.

1
Bevaka tråden