Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Wireless Keyboard (BT) till Macbook

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-12 21:53

Hej!

Jag lyckas inte få mitt Wireless Keyboard att fungera. Har endast lyckats att para ihop det en gång men till mitt PS3 fungerar det utmärkt varje gång. Först hittas inte tangentbordet när den söker av men håller jag on/off-knappen intryckt i 4 sekunder och därefter startar tangentbordet igen syns den på devices men därefter kommer jag inte vidare för att skriva in nyckeln. Har provat upprepade gånger samt tagit ur och satt i batterierna men samma problem kvarstår. Någon som har haft liknande problem?

// Erik

klicka på bluetooth i menyraden och välj öppna bluetoothinstallningar. Där finns väl ditt tangentbord? Markera det i listan och klicka på kugghjulet (inställningar). Välj anslut.

Aldig haft problem med Tangentbord-Dator kopplingen.

Däremot så har andra Bluetooth-enheter (mobiler/headset etc) "lagt sig i" överföringen. Tangentbordet har blivit trögt då och BT-musen hackade varje gång jag fört över en bild från telefonen till datorn med BT... osv osv.

Tröttnade och BT-tangentbordet ligger i hyllan...
BT-musen (Apple Medioker Mouse) åkte i papperskorgen.

Ursprungligen av Goflorp:

Aldig haft problem med Tangentbord-Dator kopplingen.

Däremot så har andra Bluetooth-enheter (mobiler/headset etc) "lagt sig i" överföringen. Tangentbordet har blivit trögt då och BT-musen hackade varje gång jag fört över en bild från telefonen till datorn med BT... osv osv.

Tröttnade och BT-tangentbordet ligger i hyllan...
BT-musen (Apple Medioker Mouse) åkte i papperskorgen.

Konstruktiv problemlösning

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-10-13 23:11
Ursprungligen av Goflorp:

BT-musen (Apple Medioker Mouse) åkte i papperskorgen.

Du vet väl att den borde sorteras som elektronikavfall? Inte brännas på bål.

Ursprungligen av enkel:

Du vet väl att den borde sorteras som elektronikavfall? Inte brännas på bål.

Finns t o m bild i nån tråd här på 99, när den ligger i fliser i papperskorgen.

(Ang "placeras där den hör hemma")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 00:25
Ursprungligen av Goflorp:

Finns t o m bild i nån tråd här på 99, när den ligger i fliser i papperskorgen.

(Ang "placeras där den hör hemma")

Haha tror jag delar samma temperament som dig Goflorp;)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-10-14 08:31

Jag har samma problem med att om man har flera blåtandsprylar så går det inte att ha dem igång samtidigt.

T.ex. om jag har blåtandstb och mus kan jag inte synca telefonen över blåtand.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-13 18:40

Tyvärr finns ingen device med under bluetoothinställningarna och därmed inga inställningar. Förstår inte varför datorn hittar tangentbordet om jag håller knappen intryckt 4 sekuner och därefter starta den igen. Lyckas aldrig komma vidare från den bilden utan det känns som datorn isåfall tappar kontakten.

Ursprungligen av eriksahl:

Tyvärr finns ingen device med under bluetoothinställningarna och därmed inga inställningar. Förstår inte varför datorn hittar tangentbordet om jag håller knappen intryckt 4 sekuner och därefter starta den igen. Lyckas aldrig komma vidare från den bilden utan det känns som datorn isåfall tappar kontakten.

I bluetoothinstallningar kan du lägga till devices också. Provat det?

Annars kan du gå in i systeminstallningar, tangentbord och mus och latja lite. Bör funka. Annars kanske något är trasigt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-13 20:43

Testat och lägga till, är samma som under systeminställningar... Känns så skumt om det fungerar perfekt till PS3an..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 15:16

Jag har Apples lilla trådlösa, en bt-mus från Logitech och en SE-telefon anslutna samtidigt utan problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-14 15:36

Det fungerar nu perfekt! Det visade sig vara PS3ans BT-signal som störde ut datorns! Ett tips för de som har problem att skriva in nyckeln (tog mig några gånger innan jag föstod) är att efter man ha skrivit in den genererade nyckeln måste man trycka på enter.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-15 18:37

Hur är annars känslan i det här tangentbordet? När går den ned i viloläge? Är det några fördröjningseffekter eller annat?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-15 21:07

Gillar den starkt! Ingen fördröjning alls, lätt & kompakt (perfekt för mig som reser en del). Vet inte hur lång tid det tar innan den går i viloläge men startar upp ganska kvickt. Enterknappen är ganska liten men det vänjer man sig vid..

1
Bevaka tråden