Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Throughput hos Linksys WRTG54

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-12 18:01

Vi har fått ett LAN-nät i huset med 100/10 Mbit/s (Tele2).

Då min router är en Linksys WRT54G v2.2 undrar jag vad den har för "throughput" WAN-LAN trådat?
Alltså måste jag köpa en ny router för att kunna utnyttja hela LAN-hastigheten?

Om jag måste köpa ny router, vad skulle ni rekommendera (utan WiFi, jag kan ju ha Linksys:en som accesspunkt).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-12 20:49

Finns ett test här: SmallNetBuilder Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router reviewed

Enligt det testet så ligger LAN-> WLAN på ca 20Mbps och samma hastighet i motsatt riktning.
För kabelbundet så ligger hastigheten på ca 55Mbps för WAN->LAN och ca 50Mbps LAN->WAN

smallnetbuilder har en bra uppsättnig med testade routrar, så läs testerna och välj en som passar, så länge det inte är en D-link...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-10-12 21:00
Ursprungligen av Narogh:

smallnetbuilder har en bra uppsättnig med testade routrar, så läs testerna och välj en som passar, så länge det inte är en D-link...

För övrigt så fungerar dyrare D-linkar bra. Min DGL-4300 (som var dyr) fungerar kanonbra. Jag får 50/10 på mitt 50/10 Mbps bredband.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-10-12 20:56

Här kanske: SmallNetBuilder - Small Network Help - Router Performance Comparison Charts - WAN to LAN Throughput

Välj Linksys i Manufacturer

edit
För långsam,,,,, Både < ---- och linksysen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-12 22:56

Jag tackar.
Ut och handla med andra ord. 20Mb/s är ju bara 20% av vad jag vill ha. Det blir en dyr vecka det här har jag en känsla av. Ny router, Gigabit-switch och så kommer det väl nya Apple-apparater på tisdag:)

1
Bevaka tråden