Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify - nästa generations musiktjänst?

Tråden skapades och har fått 752 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Igår öppnade musiktjänsten Spotify för allmänheten. Det handlar om en iTunes-liknande applikation som streamar all musik från Spotifys servrar. Spotify har skrivit kontrakt med alla de största rättighetsinnehavarna av musik, bland annat med Universal Music Group, EMI Music, Warner Music Group, Sony BMG, Merlin, The Orchard och Bonnier Amigo. Deras musikbibliotek är därmed helt enormt

För att få tillgång till tjänsten så finns det nu tre olika alternativ.
1. Köp ett medlemskap för 99kr/månad.
2. Köp ett medlemskap för 9kr/dag.
3. Få en inbjudan av någon som redan kör Spotify, vilket gör tjänsten helt gratis, men då med reklam.

Mer info: Spotify ? A world of music. Instant, simple and free

Varit lite intresserad av att kolla in det hela. Precis som många andra vill man ha en invite. Finns redan en lång tråd här på 99 där folk önskar just samma sak. Hehe. Särskilt nu när den har lanserats.

Vet inte hur pass bra kvaliten är på ljudet dock. Men som "radiolyssnade" så där i bakgrunden medans man arbetar funkar det säkert finemang.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-08 12:36

nån som har en invite över kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 12:52

Ähh, köp nu! Äntligen en tjänst som funkar klockrent och till ett rimligt pris. Jag köpte för 99kr/mån på direkten igår och är än så länge supernöjd!

Finns det något sätt att kolla vad man får innan man ger sig in i det?
(mao söka på musik man vill ha)
För annars är det ju inte lönt, vare sig det kostar eller är gratis...

Eller nä, detta är nog inget för mig. Sällan jag "slölyssnar"/radiolyssnar.
Har dessutom sveriges sämsta uppkoppling hemma.

Eller avvakta till V.44 då telenor släpper sin Play Now+ till SE W902, då man använder sin W902-mobil som mp3 spelare med tillgång till maaasssa låtar, dessutom gratis trial i 6månader.

Ursprungligen av synthetic:

Eller avvakta till V.44 då telenor släpper sin Play Now+ till SE W902, då man använder sin W902-mobil som mp3 spelare med tillgång till maaasssa låtar, dessutom gratis trial i 6månader.

Det låter som en liknande tjänst, men denna är helt gratis om man kan stå ut med lite reklam (och lyckas flörta till sig en invite).

Ursprungligen av Volantiz:

Det låter som en liknande tjänst, men denna är helt gratis om man kan stå ut med lite reklam (och lyckas flörta till sig en invite).

Telenor AB - PlayNow Plus i Sverige - ett av världens största musikbibliotek i - Newsdesk

man kan ju pröva en dag för 9 kr?

Ursprungligen av Dr Dront:

man kan ju pröva en dag för 9 kr?

För att kunna prova endagarskonto krävs att man blivit injuden.

Det är just det som är saken. Man vet liksom inte vad som finns i deras bibliotek. En annan som huvudsakligen lyssnar på lite smalare elektronisk musik brukar sådana här tjänster inte erbjuda så mycket. Men ska bli intressant att prova ändå. Vill se hur pass stort deras utbud är.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-08 14:20

jag vill se om de har balkanmusik, då är det intressant att ha, för sånt finns inte att köpa lagligt här, detta skulle vara ett bra alternativ ..

undrar igen, nån som kanske har en invite?

Ursprungligen av Nihad:

jag vill se om de har balkanmusik, då är det intressant att ha, för sånt finns inte att köpa lagligt här, detta skulle vara ett bra alternativ ..

undrar igen, nån som kanske har en invite?

Tja, de hade bosnisk minimaltechno i somras i alla fall kan jag säga......
Invites däremot är hårdvaluta.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-08 14:40

Usch, jag tröttnade bara efter att ha tittat på startsidan.

"Instant, simple and free". Eh...

Såg bara krångligt ut. Vad då för jävla "invites"?

Nej tack.

Om man klickar på Free-grejen så dyker det upp en ruta där man kan fylla i sin invite-kod, och en annan där man ska fylla i sin email så att de kan skicka en invite "när de har tid"...
-Känns lite som ett förtäckt sätt att skaffa emailadresser att skicka reklam till, men jag testade iaf med min gamla sunk-email som jag knappt använder. Får väl se om det kommer nåt...

Ursprungligen av android:

Om man klickar på Free-grejen så dyker det upp en ruta där man kan fylla i sin invite-kod, och en annan där man ska fylla i sin email så att de kan skicka en invite "när de har tid"...
-Känns lite som ett förtäckt sätt att skaffa emailadresser att skicka reklam till, men jag testade iaf med min gamla sunk-email som jag knappt använder. Får väl se om det kommer nåt...

...och igår kom det faktiskt en invite. Tog alltså knappt en månad.
Kan alltså vara värt att skriva upp sig där ändå...

Jag delar ut invites när jag har dem, fast i den här tråden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 15:31

Grymt! Tack för tipset, tidigt i våras, Volle. Hade fått en invite som jag inte använt, men länken funkade trots att några veckor gått. Nu rullar det här. Grym applikation, väldigt Apple-anpassad, passar finfint i min nya iMac!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 15:36

Fasen. Nu är man ju nästan beredd att kasta ut iTunes och sitt 80 Gb stora musikbibliotek! Haha. Det funkar hur bra som helst det här. Allt jag har sökt på finns! Utom jag själv!

  • Medlem
  • 2008-10-08 15:55

Undrar om den skulle ta sig igenom vår brandvägg på jobbet? Hmm...

En riktigt kul feature i Spotify är att man kan dela ut sina playlists (både som skrivskyddad och som "collaborative") och länkar till låtar/album/artister till andra.

Klickbar länk. Klicka här endast om du har Spotify installerat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 16:27

Fränt Volle. Lyssnar genast på dina tips, låter kanon!

hehe.. det var inte direkt några tips.. men ett par sköna låtar hur som helst
Fyll gärna på med lite bra låtar i listan!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-08 16:39

Noisia var ju helt underbar. Du kanske borde DJa på nästa ADRENALiN?

Jag la till ännu en låt från dem som du antagligen gillar ännu mer
Det blir inge DJande för min del på adrenalin.. tror jag.. lite för fullt upp med andra musikprojekt nu.

Vore schysst om det fanns ett gäng 99playlists i stil med "99Metal", "99Electro", "99DB", "99DubStep", "99Synth" osv.. någon som orkar ta hand om ett par sådana?

Jag påbörjade en kollaborativ 99musik playlist enligt Volantiz förslag. Har inte hittat allt för många 99:or ännu. Minns inte heller alla projekt folk sysslar med. Hehe. Men den lär väl förhoppningsvis växa eftersom alla kan hjälpa till.
Klickbar länk. Klicka här endast om du har Spotify installerat.

Lägg till en låt per artist/projekt där en 99:a är med. På så sätt kan man få en liten inblick i vilken typ av musik som görs och släpps av 99:orna.

Än så länge har jag lagt till projekt från 99:orna Kroffe, Dumb Dan, Nihad, Android, Sawtooth, Outshape, Katsurgi, Mangoo, Linzatti, Moriken och johanagebjorn.

Senast redigerat 2008-10-08 19:18
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-08 21:32
Ursprungligen av Katzenjammer:

Än så länge har jag lagt till projekt från 99:orna Kroffe, Dumb Dan, Nihad, Android, Sawtooth, Outshape, Katsurgi, Mangoo, Linzatti, Moriken och johanagebjorn.

grejt! blir kanske lite stimcash sen haha

Ursprungligen av Nihad:

grejt! blir kanske lite stimcash sen haha

Din musik har som sagt legat där ett halvår redan för övrigt....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-12 01:53
Ursprungligen av sybariten:

Din musik har som sagt legat där ett halvår redan för övrigt....

vilka låtar är det btw?

Ursprungligen av Nihad:

vilka låtar är det btw?

Boriqua Tribez-spliten på Clones och remixen på Hertz Priorities. Så det är inte så mycket.

Spliten är dessutom feltaggad. Båda era namn står på båda spåren.

Bevaka tråden