Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klockradio till iPhone?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boston
  • 2008-10-12 00:33

Laddar alltid min iPhone under natten och använder den som väckarklocka så är lite sugen på en klockradio med inbyggd iPhoneladdare. Kollat lite på Sony's variant (Apple Store (U.S.) - Sony ICF-C1iP Dock with Clock for iPod or iPhone (White)) men inte hittat den nå'nstans i Sverige.

Tips på den och andra mottages tacksamt.

Apple Store (Sverige) - SDI iHome iH8 klockradio med iPod-hgtalare

den här borde fungera med tanke på att den fungerar till iPod Touch.
men är inte 100%

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 09:17

Har sett att det finns en hel uppsjö av sådana på Teknikmagasinet....de är dock Schweinigt dyra.

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-10-12 12:05

Jag har för mig att iPhonen kräver mer ström för att ladda än iPodarna men jag kan inte hitta det.

iHome:n är ju inte direkt skitnygg men teknikmagasinet var ett bra tips. Tyckte det mesta var rätt billigt och den här ser inte helt dum ut: Teknikmagasinet - meningen med livet

Men sen är ju frågan om den funkar med iPhone, sen kan man ju misstänka att Sony:n har lite bättre ljud...

Ursprungligen av Gurra:

Jag har för mig att iPhonen kräver mer ström för att ladda än iPodarna men jag kan inte hitta det.

iHome:n är ju inte direkt skitnygg men teknikmagasinet var ett bra tips. Tyckte det mesta var rätt billigt och den här ser inte helt dum ut: Teknikmagasinet - meningen med livet

Men sen är ju frågan om den funkar med iPhone, sen kan man ju misstänka att Sony:n har lite bättre ljud...

Jag har provat och den fungerar inte att ladda, iPhonen säger ifrån..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-16 19:48
Ursprungligen av Roffe Dugse:

Jag har provat och den fungerar inte att ladda, iPhonen säger ifrån..

Aa...snopet...fast det finns ju en uppsjö med sån här stuff.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 13:54

Sonyn har säkert bättre ljud men skall du använda den som stereo? Då tycker jag att sonyn verkar som ett säkert kort. Fast om du bara skall vakna till den och ladda....kl. 6.30 på morgon (yrvaken och med massa plack) så tror jag inte ens att den största ljudbögen hör någon skillnad.

Tror att Bose har någon också fast då snackar vi ju mastodontpriser......

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-10-12 14:47
Ursprungligen av foccus:

Sonyn har säkert bättre ljud men skall du använda den som stereo? Då tycker jag att sonyn verkar som ett säkert kort. Fast om du bara skall vakna till den och ladda....kl. 6.30 på morgon (yrvaken och med massa plack) så tror jag inte ens att den största ljudbögen hör någon skillnad.

Tror att Bose har någon också fast då snackar vi ju mastodontpriser......

Så sant, så sant, men sen skadar det ju inte om man kan köra lite P3 medan man gör sig i ordning men kanske inte prio nej. En tusing kan jag väl tänka mig att spendera men jag har inte ens lyckats hitta Sonyn i Sverige...

Är också på jakt efter en ny klockradio men fungerar verkligen dom som länkats till iphone?

finns det ingen klockradio app då?

EDIT: Vill kunna vakna till "It´s seven AM and its a beutiful morning..."

Här kan du kolla på klock-apps på AppShopper: Search results
En användbar sida om man vill se nya program, uppdateringar och prissänkningar.

Ex myBigALarm för 7 kr ska väl fungera på iPhone. För iPodTouch krävs G2 som har högtalare. Har inte prövat det själv.
AppShopper: myBigAlarm? Customized Alarm Clock (Utilities)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 03:37

Xtrememac verkar ha åtminstone en: Luna Voyager men den var inte så rolig, Luna X2 är snygg men den passar väl inte iPhone. Tivoli Audios iSongBook och deras iYiYi är trevliga men passar väl inte de heller. Det verkar nästan bara finnas Sonyn (ful display, annars bra).
JBL Radial har ju en variant med klockradio men med riktigt liten display och inga snabbvalsknappar för radion.

Tipsa gärna om det finns fler än de som nämnts och om de går att köpa inom EU.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-19 22:36

Sony ICF-C1iPMK2 verkar rocka men jag hittar den inte i Sverige. Någon som haft bättre lycka i letandet?

Får väl beställa från Amazon.com annars.

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-10-20 11:13

Luna X2 ser sjysst ut men dels verkar den ju inte funka med iPhone som du säger och sen finns det ju inte än heller...

Synd att ingen verkar tagit in Sonyn i Sverige, skulle gärna vilja se den i verkligeheten innan jag köper men det verkar inte kunna hända.

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-10-21 11:36

LogiTechen ser riktigt trevlig ut. Synd bara att den inte verkar finnas i lager någonstans just nu.

Riktigt bra tips dock, tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 11:54

Måste man ha iPhonen i flygläge med LogiTechen eller klarar högtalarna av GSM-störningar?

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-11-01 21:50

Hittade den här på PC City: music system for iPod | DK-A10

Inte riktigt vad jag letade efter och jag hann inte kolla om den funkar med iPhonen. Men det kanske är nå'n annan som letar efter liknande...

Måste tipsa om Tivoli Audio iYiYi. Fantastiskt ljud, snygg MEN dyr....

Jag är också ute efter en klockradio för iPhone, med två larm, stora siffror och FM antenn ingång.
Kanske iHome iP99 eller iLuv iMM173 eller CVT i3101 eller Jensen JiMS-525i?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-16 16:25

Tack för fynden Mackers Johan, nån som hittat iLuv iMM173 i Sverige? Engelska Amazon har den för knappt 1200:- + frakt. Verkar vara ett bra alternativ till Luna X2, som verkar ha problem med iPhonevarianten. Lite roligt att inte nån av de officiella produktbilderna visar ovansidan med vilka knappar som finns.

Här var rätt många foton: iLuv iMM173 hos iLounge.

iYiYi fungerar väl inte för iPhone, annars kanske man skulle ha slängt ut hystreriska 4000:- för en klockradio.

Edit: Skulle köpa iMM173 och upptäcker att Amazon.co.uk inte skeppar elektronik utanför Förenade kungariket. Nån som vet vart den går att köpa?

Senast redigerat 2008-11-16 16:50
Ursprungligen av Bonk:

iYiYi fungerar väl inte för iPhone, annars kanske man skulle ha slängt ut hystreriska 4000:- för en klockradio.

Visst fungerar iYiYi med iPhone! Må vara ett "hysteriskt" pris, men väl värt pengarna. 1 års daglig användning har bekräftat det.

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-11-20 13:57

Hittade den här som känns kockren för mig: GEAR4 BlackBox 24/7

Tyvärr är den inte släppt än...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 22:54

Det vart en Sony, tack för tipset peoajax, 990:- på Elgiganten inkl. frakt. Fungerar fint, styr iPhonen som den ska, radion är lättåtkomlig, bakgrundsbruset är lågt. Stödet är smart, man kan trycka rätt hårt på telefonen.

'Mutar' iPhonen och volymen påverkas inte av vad du ställer in på Sonyn. Radioknappen börjar spela radio där du stängde av, samma för iPhonen bara att trycka på pause/play, skip fungerar. Off (eller välja radio) är som att trycka på (stop &) vaknaknappen. Snabbvalen är lättinställda, håll nere 2 sek för att lagra. Hoppas inte på för mycket bas, annars schysst ljud.

Ursprungligen av wazzup:

Visst fungerar iYiYi med iPhone! Må vara ett "hysteriskt" pris, men väl värt pengarna. 1 års daglig användning har bekräftat det.

Hysteriskt var att ta i, men det känns ungefär som Bang & Olufsen-priser, man ska verkligen gilla den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-01 22:34

Nu verkar äntligen Sony ICF-C1iPMK2 finnas i Sverige (Elgiganten och PC Superstore), dessvärre inte i vitt. Har mejlat Sony och inväntar svar om det går/kommer att gå att få tag i en vit modell.

1
Bevaka tråden