Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag demofilm för Flash?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-10 10:21

Hej!
Jag har precis laddat hem adobes Flash CS3 professional. Har dock inte installerat det än. Faktum är att jag är total nybörjare. Har aldrig använt eller ens sett Flash förut.

Så när jag nu laddade hem detta testprogram hoppades jag på att få se någon typ av demofilm-snutt, eller liknande. Vad används Flash till, hur använder man det o.s.v!
Men hur jag än letar på Adobes hemsida, blir jag bara mer och mer förvirrad. Jag hittar helt enkelt inte någon typ av demofilm eller ens en sida som förklarar Flash's feateures.

Jag undrar helt enkelt om någon snäll själ där ute kan skicka en liten länk till var jag skulle kunna hitta det jag letar efter? Please!

Mvh
Amatören

Youtube har ett stort sortiment på "Tutorials"

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-11 11:41

Du är nybörjare och nyfiken, vad bra.. Det finns ett tjugotal program och några är väldigt dyra 10-60000:- Maya, Flash CS3, Photoshop, illustrator bland annat.

Det som förvånar mig är att Gimp och Blender så sällan är nämda i dessa sammanhang, dom är dessutom helt gratis.

För oss mac-användare är Blender den mest kompletta och avancerade. Vill man använda Gimpens 3D enhet GAP i en mac så måste man boota så windowsystemet finns i macen.

Det finns massor av enkla och bra gratis tutorials( även på svenska) bland annat på youTube.

Här får du ett proffsigt Blender alster att njuta av. Inte dåligt att få en animerad tändsticka att bete sig som en människa. < YouTube - Out of the box >

Här får du länkarna så du kan ladda ner och testa och leka.

< blender.org - Get Blender >
< Welcome - gimpusers.com >

Lycka till

1
Bevaka tråden