Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.3.2: SPAM

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har aldrig haft problem med adium. men så fort 1.3.2 installerades så börjar jag få en massa spam från okända "användare". Typ Hej xxx jag vill chatta med dig bla bla.

Någon mer än jag som får detta?

jag har ställt in: "Allow only contacts on my contact list" under privacy settings.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-11 14:23

Jag har samma problem och tycker det är drygt som fan! Har inga förslag utan hoppas att det dyker upp här!

Ursprungligen av Bultzor:

Jag har samma problem och tycker det är drygt som fan! Har inga förslag utan hoppas att det dyker upp här!

Du har även satt på: "Allow only contacts on my contact list" under privacy settings?

Ursprungligen av Emanuel L:

Någon mer än jag som får detta?

jag har ställt in: "Allow only contacts on my contact list" under privacy settings.

Jag har exakt den inställningen också, men har inte börjat få en massa spam sen jag uppgraderade till adium 1.3.2. Antalet spam jag får är ytterst begränsat inte mer än c:a 5 st meddelanden per år på icq.

Vilka protokoll använder du i adium? Jag vet att aim har ett antal boots som skickar meddelanden ibland när man är inloggad.

Jag kör med ICQ, Msn och Google Talk.

Om jag säger så här, jag får typ aldrig spam. När jag uppdatera till 1.3.2 så poppar det upp.

Tex. när jag startar adium osv. Men men, jag verkar inte vara ensam om det här.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-13 21:32

Var ställer du in vilka du kan/vill ta emot från? Jag finner det då inte.

Ursprungligen av Bultzor:

Var ställer du in vilka du kan/vill ta emot från? Jag finner det då inte.

Privacy Settings, under adium.

Tror jag hitta delvis av problemet. Och det är att när man stänger ner Adium så sparas inte "Privacy Settingens" Prova så fpr ni se. Så är det iaf hos mig. Och det är då jag får spam. Jag får ingen spam efter att jag ställt in den *tror jag iaf*

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-14 08:24

Jag får också sån spam, fast det är efter att jag har varit inne ett tag på adium och det var ett tag sen jag installerade 1.3.2 så det är jättekonstigt. Igår blockade jag en som jag fick spam ifrån, jag hoppas det kanske hjälper.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-16 00:52

Det är en typisk ICQ bugg, jag har samma problem i windows med Pidgin (adium och pidgin använder samma bibliotek, libpurple) och även i miranda (som inte använder samma bibliotek).

Felet går inte att göra något åt och har man då ett jättegammalt ICQ nummer (dom skapas i ordningsföljd) så får man extra mycket spammare (har minst 3st per dag). Därför har jag sällan ICQ igång.

1
Bevaka tråden