Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pekaren hackar med mighty mouse!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

startade denna tråden då jag inte hittade någon annan med samma problem..

jag var precis och köpte en mighty mouse, tanken var att jag skulle använda den för att redigera hemside-designen då det är ganska jobbigt att göra med en wacom, + plus att den är snygg.

men nu blev jag faktiskt väldigt besviken när jag ser att pekaren känns lite efter och att den flyger lite upp och ner när man drar pekaren, särskilt när man drar den diagonalt.

målar man snabba runda bollar i photoshop så blir dom inte helt rudna. dom får kanter och ser ut som en "stop" skylt, det måste betyda att musen inte läser tillräckligt snabbt?
är det någon som har samma bekymmer eller någon vet om man kan göra något för att pekaren ska flyta bättre.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-10 23:07

När jag hade min Mac Pro klarade jag inte av att använda Den Mäktiga Musen mer än några dagar. (Hittade en Logitech som skötte jobbet bättre.) Främst var det ergonomin som jag inte blev kompis med. Det blev snabbt felklickat och, lite som du säger, kantig upplevelse av den så annars strömlinjeformade manicken. Hoppas verkligen att Apple avsätter några timmar och skickliga ingenjörer till att skapa en ersättare - snarast! Så svårt ska det väl inte vara?!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-10-10 23:16

Min är också så men bara om jag kör på bordet utan musmatta.Mattan fixar biffen!

Edit:Jag kör trådat.

Senast redigerat 2008-10-11 01:21

Oftast beror det på att ngt ligger och stör Bluetooth'en, exempelvis en mobil....

Hade en ett tag, den blev knasig efter att man överfört filer från dåvarande telefonen till datorn. När Telefonen "Släppte taget" om datorn så började musen så gott som alltid att bråka. Hackade, blev "sluggish", allmänt nervös...

Stänga av och sätta på den fungerade som reset. Sedan mådde den bra igen.

Ursprungligen av Goflorp:

Oftast beror det på att ngt ligger och stör Bluetooth'en, exempelvis en mobil....

Hade en ett tag, den blev knasig efter att man överfört filer från dåvarande telefonen till datorn. När Telefonen "Släppte taget" om datorn så började musen så gott som alltid att bråka. Hackade, blev "sluggish", allmänt nervös...

Stänga av och sätta på den fungerade som reset. Sedan mådde den bra igen.

Instämmer. Precis så beter sej min också, och antingen kan man vänta evigheter eller helt enkelt stänga av musen ett varv så återgår den till normal funktion.

1
Bevaka tråden