Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes synkar fel avsnitt till iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-10 09:22

Jag har 2 säsonger av Family guy, 5 (som är taggade år 2006) och 7 (taggad 2008). I iTunes väljer jag att "Synkronisera det äldsta osedda avsnittet..." Det finns bara en 'Family guy' att bocka i (inga säsonger syns i rutan). Men den synkar över det äldsta osedda från den nya säsongen - varför gör den det? Har kollat över taggar och inget verkar skumt...

samma för mig då jag försöker synka senaste podcast för rapport eller aktuellt med itunes 8.0.1

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-10 11:55

Insåg att jag har lagt till säsong 5 efter #7 - kan det spela någon roll tro? Känns korkat isf...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-11 13:18

Jag löste det ... dock på ett omständligt vis.

Det visade sig efter endel efterforskning att de TV-serier man köper på iTunes Store har inbakad i taggen vilket sändningsdatum avsnittet hade, vilket inte går att ändra inne i iTunes. Jag var tvungen att ladda ned ett annat program (Lostify) för att lägga till i filerna vilket sändningsdatum det var, sedan ta bort filerna från bibliotekte och sedan lägga till dem igen för att iTunes skulle kunna igen de nya taggarna.

Som sagt, omständigt - men ny synkas iaf rätt episod till Touchen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-22 19:41

Väcker liv i min egen tråd igen...

Nu visar det sig att avsnitten inte alls synkas efter vilket exakt datum som liger i meta-taggarna ... utan efter vilket datum som filen blir tillagd i iTunes bibliotek. Upptäckte när jag drog över en hel säsong av Family Guy som var korrekt taggade men ändå hamnade fel i min iPod.

Betyder det att jag måste lägga till dem i biblioteket en efter en i korrekt ordning?

1
Bevaka tråden