Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.3.2: Kan inte lägga till användaren, Okänt fel (205)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-10 10:22

hej,

jag har ett problem med senaste versionen av adiumx (1.3.2) som jag uppdaterade nu imorse. när jag försöker koppla upp mig rullar den igång som vanligt under Konton, "skakar hand" osv. men när den "tar emot kontaktlista" så stannar den på 100% och står på positionen "ansluter" konstant. är det något jag missat?

efter några sekunder kommer följande felmeddelande upp:

"Kan inte lägga till användaren
Okänt fel (205)"

har aldrig sett detta tidigare och det går verkligen inte att logga in på msn, hur jag än gör! har någon någon som helst idé så vore det mycket tacksamt!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-10-10 10:30

Problem med MSN här också.
"Fel: Windows Live ID autentisiering: Ogiltigt svar".

  • Medlem
  • 2008-10-10 11:36

Inget fel här.
AIM och MSN m fl dyker upp som vanligt. (Jag skriver bara för att ge er hopp om bättring)

Mitt går igång, jag ser de inloggade men sedan så loggas jag bara ut efter att jag fått 10 gamla offlinemeddelande, skitskumt. Någon som vet hur man löser?

edit: Nu började det fungera helt plötsligt. där ser man...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-12 20:03

efter stört mycket problem lyckades jag lösa problemet.
och för er som kanske råkar på samma felmeddelande för mig så går du tillväga så här för att lösa det:

1. ladda hem messenger för mac. installera och logga in.
2. gå till inställningar -> sekretess. om du har messenger@microsoft.com i någon av block/tillåt-listan, ta bort den kontakten genom att högerklicka -> ta bort.
3. starta igång adium som vanligt.

det är alltså den som är "okänd användare" av någon sjuk anledning. tydligen tycks inte denna användas något mer.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-16 23:17

och jag måååste bara fråga. hur f*n kom du fram till detta??

får tack också, för det hjälpte mig då jag hade precis detta problem. inte sånt problem att man inte kan leva med det, men man har ju sin fina mac och man är ju så van vid att allt funkar klanderfritt och då vill man inte ha massa sånt småfel

1
Bevaka tråden