Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta standardwebläsare på Mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nu luskat runt på forumen här men hittar inte svaret på min fråga och lägger nu upp en ny tråd..

Jag har nyligen köpt en MacBook och kör Mozilla Firefox som webbläsare.. Men varje gång jag startar Firefox så får jag frågon om jag vill välja Firefox som standardwebbläsare eftersom den inte är det.. men jag har ju redan valt att ha Firefox som standardwebbläsare..
Har kollat i inställningar osv men lyckas inte få min Mac att fatta att Firefox skavaramin standardwebbläsare, INTE Safari..!

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta oerhört frustrerande problem..?

/Pain

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-10 01:15

Öppna Safari. Öppna inställningar i Safari-menyn. Under allmänt gå till Förvald webbläsare och ställ in önskad webbläsare.

Haha enkelt så de finns inte hahaha..
Tackar förhjälpen Joel!!

Varje gång jag startar Firefox första gången efter att jag startat datorn så kommer det upp att Firefox inte är standardwebbläsare, och undrar om jag vill göra Firefox till standard.. Men att jag skall behöva göra denna procedur varje gång är ju sjukt..

Finns det inte en liten kryssruta du ska kryssa ur när du startar FireFox? Jag har för mig den står i samma fönster som du vill ha bort, något i stil med "Visa denna dialogruta varje gång du startar Firefox".

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Finns det inte en liten kryssruta du ska kryssa ur när du startar FireFox? Jag har för mig den står i samma fönster som du vill ha bort, något i stil med "Visa denna dialogruta varje gång du startar Firefox".

Jo jag har bockat av den nu, men den ska ju bara komma upp om Firefox inte är standardwebbläsaren (tycker iaf jag).. Och när jag startar Safari och går in i inställningarna för att välja förvald webbläsare så är alltid Safari vald, trots att jag varenda j*vla gång väljer Firefox.. Blir galen på skiten..

Min Mac vägrar komma ihåg att jag ska ha Firefox som förvald webbläsare efter varje gång den varit avstängd.. Hur svårt kan det vara att komma ihåg en sån inställning.. Kan man avistallera Safari på något sätt eller är det en dum idé..? (ifall det knasar upp datorns inställningar lr nåt..)

Senast redigerat 2008-10-15 01:08
1
Bevaka tråden