Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt licensavtal?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 17:34

Jag har använt iTunes i tre år, programmet följde med min iMac när jag köpte den. I dag kan jag plötsligt inte använda programmet. På min bildskärm dyker det upp ett programlicensavtal varje gång jag försöker starta iTunes. Det måste jag tydligen först godkänna innan jag kan starta programmet. Det känns lite besynnerligt att jag ännu en gång ska behöva fylla i ett sådant för ett program som jag använt i åratal. Om licensavtalet hade varit förenat med någon uppdatering från Apple så kunde jag ha en viss förståelse för det, men så är inte fallet. Det har gått mer än en vecka sedan jag senast uppdaterade iTunes. Jag testade om det finns ännu någon ny uppdatering av iTunes hos Apple, men där finns inget som jag inte redan har.

Hur vet jag att det här verkligen är ett licensavtal som kommer från Apple och inte från någon som har för avsikt att ta sig in olovligen i min dator via ett fejkat avtal?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-09 17:55

Licensavtalet dyker upp vid varje större uppdatering av iTunes, har jag märkt.

I dina skor hade jag kollat med Apple support.

Licensavtalet är förenat med uppgraderingar av iTunes, detta därför att Apple lägger till nya tjänster och möjligheter i iTunes och då får de skriva om licensavtalet så att det omfattar de nya tilläggen, exempelvis iPhone, Application store och nya funktionen Genius som kom alldeles nyligen i och med iTunes 8, och iTunes 8 uppdaterades ju rätt nyligen.

Och jag får upp licensavtalet varje gång jag startar iTunes efter att ha uppgraderat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 18:57

Tack ska ni ha.

Okej, då är det väl bara att klicka och acceptera avtalet.

1
Bevaka tråden