Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comhem Mailtjänst

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har Comhem sedan första dagen jag köpte min Leo, om jag är nöjd. " Nja " bland annat får jag samma mail två gånger, ungefär med 20 minuters mellanrum. Irriterande men inte livsviktigt. Man har konstaterat att felet ligger hos Comhem och att man arbetar på problemet, heter det. Ett år har problemet funnits.

Jag får en räkning varje månad på ungefär 380.- Se bild .

Jag undrar, är detta är ungefär vad ni andra också har, berätta lite om varför ni är nöjda och vilka kostnader ni har.

Jag har hört, att om man vill avsluta ett löpande avtal så blir det svårt eftersom dom vill " mjölka " en så länge det går.

Jag har 100mbit via fiber, 250 kr/månaden sen eposten på gmail = gratis. Mycket nöjd.

Johan S, intressant, jag väntar på några fler svar och sedan utvärdera alltsammans.

Tack

Kör BBB + Telenor ihopslaget och betalar bara för mobilen och bredbandet, + fasta telefonen fri (ip-telefoni). Vad jag pröjsar kommer jag inte ihåg exakt, (runt en tusenlapp var 3:e månad ungefär) är väl lite olika från månad till månad. Det kostar mindre än vad det gjorde innan då det var spritt på comhem, telenor och glocalnet i alla fall. Och bredbandet går ju inte ner titt som tätt som det gjorde på comhem. Jag är nöjd.

179:- för 10mbit via fiber och då ingår email, men jag kör min email via gmail.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-09 15:33

Jag har haft comhem som leverantör i över 7 år. Jag är på det hela taget nöjd.

Det är lite dyrt med 399:- för 24mbit ned och 8 mbit upp men det har - hos mig i alla fall - varit mycket stabilt de senaste åren och det är värt lite extra. Jag har testat och de levererar nästan upp till de siffrorna.

Har också digitaltv och telefoni och betalar sammanlagt 599:-/mån för hela kalaset.

Dock suger det att comhem inte har imap på e-posten.

Tack för inkomna inslag.

jag är inte säker, men jag bor i en fastighet som har ett avtal med någon. Jag har inte fiberkabel. Det ligger en fyrkantig låda med 5 blinkande lampor i fönstret som Comhem var här och drog in i telefonjacket ( man bytte till 3 hålslock ).

Den har fungerat helt perfekt, så det mesta tyder väl på att jag borde behålla detta. Om jag byter till G-Mail så spar jag ungefär 200:-. ??

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-10-09 18:39

Byte till G-mail ändrar inget på fakturan, du betalar ingenting för e-posten. Vad du betalar för är bredbandsuppkoppling. Sedan är det skitsamma vad man har för e-postleverantör. Själv har jag både mac.com/me.com och mac.se-adresser med Com Hem-bredband (50 Mbit, )

Henil, nu fick jag det svar jag misstänkt skulle komma.

Jag fortsätter med det invanda.

Tack

1
Bevaka tråden